به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، خلیل همایی راد عصر یکشنبه در گفت و گویی افزود: پس از بارندگی هایی که در سرشاخه های هلیل در شهرستان های بافت و رابر صورت گرفت، با توجه به حجم عظیم آب در پشت سد جیرفت، ضرورت ایجاب کرد که دریچه های سد بازگشایی شود.
وی گفت: به دلیل اینکه دشت جازموریان در بارندگی های گذشته اشباع و دریاچه های هلیل و هامون پرآب شده بود، پیش بینی آبگرفتگی دور از دسترس نبود که در این راستا هشدارهای لازم از سوی مدیریت بحران استان و رسانه های ملی و محلی برای جلوگیری از چرای دام و فاصله گرفتن دامداران و عشایر از مناطق مستعد سیل داده شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تصریح کرد: علیرغم هشدارهای داده شده، گزارشاتی مبنی بر حضور عشایر در منطقه جازموریان اعلام شد که در این راستا از سوی مدیریت استان اقداماتی انجام گرفت.
وی به آغاز عملیات امداد و نجات در منطقه جازموریان با حضور سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور، سیف الهی جانشین ستاد مدیریت بحران استان، گنج کریمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و فرمانداران شهرستان های رودبارجنوب و قلعه گنج اشاره و خاطرنشان کرد: بدلیل اینکه دشت جازموریان به صورت باتلاق می باشد، امکان حرکت خودروهای امدادی در عمق جازموریان میسر نبود علیرغم این مسائل، خودروها تا 50 کیلومتر پیش رفتند.
همایی راد گفت: طبق دستور رئیس شورای تامین استان کرمان و هماهنگی به عمل آمده با فرمانده قرارگاه جنوبشرق ارتش، ادوات مهندسی ویژه عبور از مناطق باتلاقی و تیم های آموزش دیده یگان به منطقه اعزام و کار خود را آغاز کردند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی امکانات دستگاه های ذیربط بویژه جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در منطقه جازموریان بکار گرفته شد افزود: یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان نیز از شهرستان بم به شهرستان قلعه گنج منتقل و وارد محدوده جازموریان شد و نسبت به توزیع چادر و آذوقه بین عشایر منطقه اقدام نمود.
وی به نقش تعیین کننده و بسیار مهم مردم محلی بویژه در شهرستان قلعه گنج که با برخی از تجهیزات همچون تراکتور نهایت همکاری را با تیم های امدادی داشتند، اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از خانواده ها که تمایل خروج از منطقه جازموریان را داشتند، سریع به مناطق امن منتقل و از امکانات امدادی همچون غذا، دارو، لباس و ... بهره مند شدند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ضمن قدردانی از همکاری، تلاش و پشتیبانی تمامی نیروهای نظامی و انتظامی بویژه فرماندهی انتظامی استان کرمان، فرماندهی انتظامی شهرستان قلعه گنج، فرماندهی قرارگاه جنوبشرق ارتش در عملیات امدادرسانی منطقه جازموریان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت در منطقه عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی گفت: حاشیه هایی که به دلیل امراض سیاسی در فضاهای مجازی منتشر می شود، پایه و اساس ندارد و قطعا مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، طبق آخرین گزارش ستاد مدیریت بحران استان کرمان، مسیر کرمان به شهرستان راور در منطقه حسین آباد به دلیل طغیان رودخانه و ریزش کوه مسدود شده بود که بسرعت این مسیر بازگشایی شد.
سامانه بارشی همچنان در این استان فعال است.
دریافت: کمیل بهشتیان ** انتشار: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.