محمدرضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از چهار هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در جنوب کرمان مورد بازدید قرار گرفته است افزود: 19 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد متخلف در این شهرستان پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند تا 15 فروردین هر سال به مدت 45 روز اجرا می شود و بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپ های نظارتی روزانه و کشیک ثابت از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقاء امنیت و سلامت غذایی جامعه در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در طرح بسیج سلامت نوروزی 16 اکیپ با 58 نیرو در جنوب کرمان فعالیت می کنند اظهار کرد: 168 بازدید بازرسان بهداشت از سامانه های آبرسانی در شهرستان های جنوب کرمان در این طرح انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه، تولید، فروش و نگهداری مواد غذایی در تمام ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت 190 تماس بگیرند و موارد تخلف را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.
وی گفت: 6 کمپ نوروزی در جنوب کرمان به مسافران خدمات سلامت ارائه می کند و در این کمپ ها بروشور اطلاع رسانی شامل پیام های هشدار دهنده در زمینه سلامت و خدمات سلامت (تست قند، فشار خون) به میهمانان نوروزی ارائه می شود.
وی افزود: شمار مراجعان به کمپ های سلامت نوروزی جنوب کرمان که توسط مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی راه اندازیی شده 372 نفر بوده که سه نفر از این افراد به بیمارستان منتقل و بقیه در محل درمان شده اند و علت بیشتر مراجعات بیماری‌ های قلبی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: 31 اکیپ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی جنوب کرمان در ایام نوروز به مردم خدمات رسانی می کنند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.