در گزارش کرمان در سالی که گذشت در حالی نگاهی گذرا به برخی از مهمترین رویدادهای این استان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می کنیم که کرمان با ابتکار استاندار به استانی پیشرو در اقتصاد مقاومتی تبدیل شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها و بارها از الگوی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورده اند.
** کرمان از دریچه اولین ماه سال
** آغاز بهار در کرمان با سفر معاون اول ریاست جمهوری
نخستین روز از فروردین ماه در استان کرمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به کرمان همراه بود.
اسحاق جهانگیری در این سفر و ساعاتی پس از تحویل سال به سرای سالمندان کرمان رفت و ساعاتی را در جمع باصفای این جوانان روزگار گذشته، سپری کرد.
وی در این سفر همچنین به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان رفت و در ادامه سفر سه روزه خود به کرمان، از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان های کرمان و سیرجان و نیز پروژه های شهری کرمان بازدید کرد و در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان حضور یافت.
** برگزاری جشنواره بین المللی سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان
جشنواره بین المللی سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان نیز در فروردین سال گذشته در کرمان برگزار شد.
دبیر اجرایی دومین جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان درباره هدف از برگزاری این جشنواره اعلام کرده بود، آشنایی دانشجویان و دیگر افراد جامعه با آداب و رسوم مختلف از جمله ایران و افغانستان از جمله اهداف این جشنواره است.
بسم الله خرمی با اشاره به اینکه این جشنواره بیشتر با تاکید بر فرهنگ دو کشور ایران و افغانستان بر پا شد، عنوان کرد: این جشنواره در دانسگاه شهید باهنر کرمان برپا شده است.
**سفر وزیر اقتصاد به کرمان
در آغازین ماه از سال 95 وزیر اقتصاد و دارایی نیز در سفر به کرمان تاکید کرد که دولتی بودن اقتصاد و سهم بالای دولت در امور اقتصادی در کنار بروکراسی پیچیده دستگاه های دولتی از عارضه های اصلی اقتصاد ایران به شمار می رود.
علی طیب نیا افزوده است، در سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه ای به درمان عارضه دولتی بودن اقتصاد ایران شده است.
وی در این سفر گفت: در برنامه ریزی های انجام شده تلاش ها بر این بوده که بخش خصوصی نقش ویژه تری در امور اقتصادی کشور داشته باشد و اداره امور نیز به مردم واگذار شود که تاکنون بخشی از اختیارات به مدیران استانی واگذار شده و بخشی نیز در حال واگذاری است.
وی در این سفر 2 روزه در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای عالی بانک های استان کرمان حضور یافت و در ادامه کارخانه فولاد بردسیر را افتتاح کرد.
** دومین ماه بهاری کرمان همراه با کاروان تدبیر و امید
در دومین ماه از سال 95، استان کرمان که مدت ها چشمش به راه سفری سبز و توسعه گرا دوخته بود، میزبان قدم های گرم و امیدبخش کاروان تدبیر و امید بود و بی شک به شایستگی از مردان تدبیر و امید، پذیرایی کرد.
رئیس جمهوری در سفر 2 روزه به استان کرمان در ابتدا با حضور در مصلای کرمان به دیدار مردم این استان رفت و گفت: استان کرمان افتخارات بزرگی در طول تاریخ داشته و دارد و از چهره ‌های درخشان این استان آیت ‌الله 'هاشمی رفسنجانی' است.
حجت الاسلام روحانی ادامه داده است، آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و شخصیت برجسته در انقلاب اسلامی است که سال ها به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی و هشت سال به عنوان رئیس جمهوری ایران و 20 سال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده جنگ تحمیلی کشور، به مردم و حتی دنیای اسلام خدمت کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که مردم مانند گذشته از وجود این عالم دانای پرافتخار بهره و استفاده ببرند.
رئیس جمهوری گفت: از افتخارات دیگر این استان که جزو افتخارات کشور نیز هست سردار 'حاج قاسم سلیمانی' است و آشنایی و رفاقت من با سردار سلیمانی مربوط به دوران جنگ تحمیلی است.
رئیس جمهوری به رشادت‌ها و دلاوری ‌های سردار سلیمانی در حفظ امنیت اشاره کرد و گفت: امروز اگر به ‌جای جای ایران، افغانستان، عراق، سوریه و فلسطین نگاه کنیم جای پای رشادت و دلاوری‌ های سردار سلیمانی را مشاهده می ‌کنیم.
دکتر روحانی در این سفر ضمن دیدار با علما، نخبگان و برگزیدگان استان کرمان در شورای اداری و نشست خبری نیز حضور یافت و در این سفر بود که استان کرمان به عنوان یکی از استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.
در سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان سه هزار و 500 میلیارد تومان پروژه صنعتی و عمرانی افتتاح شد.
** طنین صدای ساز نواحی در گوش کرمان
جشنواره موسیقی نواحی ایران ساعت 10 روز جمعه هفدهم اردیبهشت با اجرای بخش راویان اصالت که بخش تخصصی است در سالن هلال احمر کرمان آغاز شد و همزمان با این برنامه در باغ شاهزاده ماهان گروه های لرستان، یاسوج و جیرفت اجرای عمومی داشتند.
این جشنواره با نشست تخصصی و حضور اهالی موسیقی و با شرکت اساتیدی همچون هوشنگ جاوید، کیوان پهلوان و فواد توحیدی در باغ موزه هرندی شهر کرمان ادامه پیدا کرد و اجرای پیشکسوتان برای عموم مردم توسط گروه های تبناک، تبریز، گلناز، شاهو، مهرگان، خراسان و سنندج ساعت 20 تا 22 در خانه شهر کرمان از دیگر برنامه های روز نخست جشنواره بود.
جشنواره موسیقی نواحی نخستین روز در شهرستان های بم با اجرای گروه های مازنداران، وصال شیروان، بهبهان، اخوان و فازان رامشک و در شهرستان رفسنجان توسط گروه های ژین، میسان، بیداد، محمود آباد، خاک، امید نرماشیر و شورون ادامه یافت.
** سومین ماه سال با برگزاری کنگره ای ارزشی و فاخر در کرمان
در سومین ماه از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کرمان و در سالروز آزاد سازی خرمشهر، کرمان میزبان برگزاری کنگره ای ارزشی و فاخر شهدای روحانی و طلبه این استان بود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان در این آئین گفت: بسیار خرسندیم که هشت سال تحقیق و پژوهش درباره شهدای روحانی استان کرمان در قالب یک کار جمعی به ثمر نشسته و منجر به برگزاری کنگره شهدای روحانی استان به عنوان یک رویداد فرهنگی و ارزشی شده است.
حجت الاسلام محمدعلی محسن زاده افزود: تاکنون 574 مورد از وصیت نامه شهدا، 465 قطعه فیلم، 502 تمبر و سه هزار و 948 قطعه عکس از شهدای روحانی استان کرمان جمع آوری شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: حاصل کار کنگره شهدای روحانی استان کرمان تدوین چندین جلد کتاب بوده است.
وی یادآور شد: در مجموع حدود 13٫5 درصد از طلاب و روحانیون استان کرمان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند که بین اقشار مختلف، بالاترین حد نصاب را به خود اختصاص داده اند.
** چهارمین ماه سال در کرمان با سفرهای مقامات کشوری
در چهارمین ماه از سال 95 نیز وزیر کشور به منظور بررسی طرح های استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد کرمان شد در ادامه این سفر در نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمان حضور یافت و در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی کرمان به مردم به گفت و گو نشست.
حضور در شورای اداری، نشست با فعالان اقتصادی و نشست خبری وزیر کشور از دیگر برنامه های این سفر 2 روزه بود.
در 23 تیرماه سال جاری همچنین استان کرمان برای آخرین بار میزبان فرزند خلف خود، یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی شد.
یار دیرین امام و انقلاب در این سفر ضمن بازدید از تونل انتقال آب استان کرمان و بازدید از پروژه های عمران شهری، در هفتمین نشست‌ هماهنگی و پایش امور استان‌ های دانشگاه آزاد اسلامی، از علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان به عنوان فردی هوشمند و فعال نام برد و بیان کرد: شاهد این هستیم رفتار عاقلانه و مبنایی آیت‌ الله جعفری امام جمعه کرمان در استان موجب شده هماهنگی بین ائمه جمعه، مسئولان و بخش خصوصی ایجاد شود.
آیت الله هاشمی ‌رفسنجانی افزود: الگوهایی که توسط استاندار کرمان ساخته شده است باید برای سایر استان ها سرمشق باشد.
** نام درخشان کرمان در عرصه فرهنگ و تمدن
سه قنات از استان کرمان در پرونده قنات ایرانی در چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در 24 تیرماه سال 95 ثبت شد و با این رویداد و با گذشت یک سال از ثبت جهانی روستای صخره ای میمند، شمار آثار تاریخی این استان در فهرست میراث جهانی به چهار اثر رسید.
**دومین ماه گرم سال و میزبانی کرمان از وزیر بهداشت
در 27 مردادماه سال 95 نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری سه روزه به استان کرمان آمد و در این سفر گفت: دولت یازدهم طی سه سال اخیر علیرغم تنگناهای اقتصادی به بخش بهداشت و درمان، توجه خاص داشته است.
سید حسن قاضی زاده هاشمی در این سفر بعد از بازدید از روند احداث ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان به شهرستان سیرجان سفر کرد.
وی در دومین روز از سفر خود به استان کرمان به شهرستان های بردسیر، ارزوئیه، بافت، رابر و در ادامه به جیرفت در جنوب استان کرمان رفت و در این شهرستان ها طرح های بهداشتی و درمانی متعددی را افتتاح کرد.
** پایان تابستان کرمان با سفری از جنس آفتاب
در شهریورماه سال جاری نیز نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به استان کرمان سفر کرد و در آیین بزرگداشت هشتم شهریور سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت گفت: در اقتصاد مقاومتی مدیریت مبتنی بر هزینه، کشور را پیش نمی برد بلکه مدیریت مبتنی بر علم و معرفت مسیر حرکت کشور است.
حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد افزود: کسانی که در اندیشه اداره کردن کشور با علم، معرفت و کاهش هزینه ها و هدایت منابع ملی به سمت تولید کالا و خدمات واقعی و با کیفیت قدم بر می دارند در خدمت اقتصاد مقاومتی هستند.
همچنین در این مجال رئیس بانک مرکزی کشور نیز در 23 شهریورماه در سفری غیررسمی به کرمان در جلسه اقتصاد مقاومتی و شورای عالی بانک های این استان حضور یافت.
همچنین در 24 شهریورماه وزیر کشور به عنوان جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استان کرمان آمد و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان را مورد بازدید قرار داد.
** مهر کرمان و نمایندگان کمک های بشردوستانه اتحادیه اروپا
در مهرماه سال 95 نمایندگان بخش کمک های بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO) در قالب هیات پنج نفره به همراه رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به کرمان سفر کرده و ضمن بازدید از مهمان شهرهای کرمان با استاندار کرمان نیز دیدار کردند.
استاندار کرمان در این دیدار با بیان اینکه این استان بر اساس سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران و مسائل اخلاقی از مهاجران افغان پذیرایی می کند گفت: اتحادیه اروپا کمک های بیشتری را به این مهاجران اختصاص دهد.
** و اما آبان ماه پرحادثه کرمان
در آغازین روزهای آبان ماه سال 95، کرمان میزبان زهرا مصطفوی یادگار امام راحل (ره) بود که در این سفر دفتر جمعیت دفاع از فلسطین آغاز به کار کرد.
وی در همایش تبیین نقش زنان در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان گفت: جبهه فرهنگی و اقتصادی، راه ایستادگی و مبارزه با رژیم صهیونیستی است و همه افراد جامعه به تنهایی یا به صورت دست جمعی مانند یک گروه می توانند با اسرائیل و اهداف شوم آن مبارزه کنند.
** لرزه به اندام زرند
در شهرستان زرند بعد از وقوع زلزله 4،9 ریشتری 29 مهر 95، زمین لرزه هایی با بزرگی مختلف تا چند هفته در شهرستان زرند ادامه داشت.
زلزله نخست و زلزله های به نسبت شدید بعدی به بزرگی 4،7 و 4،5 ریشتر در هفتم و دهم آبان امسال موجب مصدومیت تعدادی از مردم شهرستان زرند به دلیل ترس و حین فرار شد و خساراتی به برخی ساختمان های قدیمی وارد کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پی وقوع زلزله های پیاپی طی 2 هفته در زرند به این شهرستان سفر کرد که در این سفر 90 میلیارد تومان تسهیلات برای مقاوم سازی ساختمان ها در زرند اختصاص یافت.
** سفر معاون اول رئیس جمهوری به کرمان
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سفر 2 روزه به استان کرمان پروژه های بزرگ را در شهرستان های مختلف کلنگ زنی و یا افتتاح کرد و پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج را هم مورد بازدید قرار داد.
جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه جمعی از وزرا ظهر روز دوشنبه 24 آبان ماه 95 در آغاز سفر 2 روزه به استان کرمان به کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان و مجموعه ورزشی گل گهر سیرجان را افتتاح کرد.
اما معاون اول رئیس جمهوری و هیئت همراه در ادامه سفر 2 روزه به استان کرمان شامگاه دوشنبه 24آبان ماه 95 وارد شهرستان جیرفت شد و در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان از فعالیت های خلاقانه رزم حسینی استاندار کرمان تجلیل کرد.
معاون اول رئیس جمهوری در دومین روز سفر به استان کرمان از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج از جمله کارخانه آبمیوه گیری، کارگاه قالی بافی، مجتمع پرورش بز شیری مورسیای اسپانیایی، پروژه توان افزایی جوامع روستایی در روستای دولاب و هتل کپری قلعه گنج نیز بازدید کرد.
** آذرماه سیاسی در کرمان
نیمه آذرماه سال 95 با سفر نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی به کرمان همراه بود که این سفر در آرامشی زیبا و وصف ناشدنی انجام شد که نشات گرفته از همراهی شورای تامین استان و درایت و تدبیر استاندار کرمان بود و علی مطهری در این سفر گفت: نباید دیوار اصلاح طلبی و اصول گرایی بکشیم زیرا تعصبات همیشه آسیب زننده هستند و روش حکومت داری خوب فارغ از گرایش های سیاسی و با استفاده از همه نیروهای دلسوز است.
استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: فهم سیاسی آن است که فعالان معتقد به نظام، آزادانه فعالیت کنند و ما باید فضا را فراهم کنیم تا جوانان بدانند هر کسی خلاف می کند، انقلابی نیست.
** دی ماه کرمان با عارف و انصاری
در نخستین روز از دی ماه 95 نیز رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به کرمان آمد و در این سفر یک روزه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار دیدار کرد و در نشست بررسی جنبش دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: باید دست از تنگ نظری، انحصار طلبی و مسائلی که هنوز ممکن است وجود داشته باشد برداریم و ما از این مسائل ضربه خورده ایم.
وی همچنین در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر لزوم افزایش بهره وری انرژی و منابع در کشور تاکید کرد و ادامه داد: مشکل ما پول نیست بلکه ضعف مدیریت، بروکراسی و گرفتاری های اداری است.
** گام مهم استان کرمان در راستای حقوق شهروندی
استان کرمان در ابتدایی ترین روزها پس از ابلاغ منشور حقوق شهروندی، همایش حقوق شهروندی را با حضور یک هزار نفر و با سخنرانی معاون حقوقی ریاست جمهوری برگزار کرد.
حجت الاسلام انصاری در این همایش با تاکید بر اینکه امید ملی را نباید از بین برد گفت: دشمنان ما امید مردم را نشانه گرفته اند و ملت ناامید ملت شکست خورده است.
وی در ادامه سفر یک روزه به کرمان در آیین اجرای رسمی طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی (با رویکرد فرهنگی و پژوهشی) و اولین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: توسعه حقوق بویژه حقوق شهروندی و آگاه کردن مردم نسبت به مبانی و مبادی و روش های اجرای حقوق شهروندی، به توسعه سیاسی، اجتماعی و ارتقای کشور در عرصه جهانی کمک می کند.
** آخرین عکس یادگاری با آیت الله هاشمی رفسنجانی
در 14 دی ماه سال 95 اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در تهران به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتند و خاطره این دیدار را در قالب یک عکس یادگاری، ماندگار کردند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با بیان این جمله که 'کارها را باید مردم انجام دهند' گفت: راه توسعه واقعی و ماندگار قابل صدور، تکیه بر توان مردم است.
اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در تهران همچنین به دیدار آیت الله موحدی کرمانی رفتند و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در این دیدار گفت: از گزارشات اقدامات استان کرمان در مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار خوشحال شدم و با تمام وجود به همه افرادی که در ایجاد این خدمات نقش موثر داشته اند، تبریک می گویم .
** رحلت سردار سازندگی
در 19 دیماه بود که استان کرمان در غم از دست دادن یکی از مفاخر ارزشی خود به سختی گداخت زیرا فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی به قدری ناگهانی بود که در هیچ باوری نمی گنجد که انقلاب اسلامی ایران این مرد روزهای سخت را از دست داده باشد.
و مردم دیار کریمان به درستی و آنگونه که انتظار می رفت در آئین های ترحیم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شرکت کردند و نشان دادند که قدر خدمت همه خدمتگزاران به این نظام و انقلاب را به خوبی می دانند.
** بهار انقلاب و توسعه در کرمان
در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 713 پروژه با اعتبار چهار هزار و 986 میلیارد تومان در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
در 12 بهمن ماه 95 نیز استان کرمان میزبان سفر وزیر کشور بود که عبدالرضا رحمانی فضلی در این سفر گفت: اصل مهم در شرایط کنونی حل یکی از مشکلات ریشه ای، تاریخی و ساختاری در کشور یعنی مشکل اقتصادی است.
وی در آئین گرامیداشت 12 بهمن ماه در کرمان با اشاره به تجربه هایی که طی سه سال اخیر از اجرای اقتصاد مقاومتی به دست آمده است افزود: باید بررسی کنیم چگونه می توانیم یک حوزه منطقه ای برای اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.
وی همچنین در این سفر چند طرح توسعه ای را در شهرستان بم افتتاح و با فعالان اقتصادی شرق استان کرمان نیز دیدار کرد.
** نشان پایبندی مردم به آرمان های انقلاب
مردم استان کرمان در 22 بهمن ماه سال 95 نیز همانند سال های گذشته با حضور گسترده و دشمن شکن خود در راهپیمایی 22 بهمن ماه نشان دادند که ذره ای از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران عقب نخواهند نشست.
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با اشاره به اینکه ایران از ظرفیت بسیار خوبی در منطقه برخوردار است تصریح کرد: این در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده که همه ظرفیت های جمهوری اسلامی را به وجود آورده و بالنده کرده است.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرتمند و عزتمند در منطقه است گفت: اگر بخش های اقتصادی را سامان دهیم شرایط ما در منطقه بسیار تغییر می کند و ما مصمم هستیم و با حضور شما این گام نیز با توفیق خداوند به ثمر خواهد رسید.
لاریجانی در این سفر بزرگترین کارخانه نورد میلگرد جنوبشرق کشور را بعد از گذشت 28 سال از شروع طرح را افتتاح کرد.
** اسفندماه و بهار رسانه در کرمان
در چهارم اسفندماه سال جاری نیز سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و اصحاب رسانه در فضایی رسانه ای و تخصصی نشان دادند که به خوبی از برنامه های فرهنگی استقبال می کنند.
مسئولان استان کرمان نیز با حضور گسترده خود نشان دادند که جایگاه مطبوعات و رسانه ها را به خوبی درک کرده و قدردان آن هستند.
اما در اسفندماه سال جاری استان کرمان شاهد بارش بی سابقه باران بود که موجب وقوع سیل در بسیاری از نقاط این استان شد و استاندار کرمان در این باره گفته است: برآورد خسارات سیل اخیر در استان به هیات دولت ارسال شده است که امیدواریم به زودی با تصویب هیات دولت جبران خسارات شروع شود.
سفر مقامات داخلی و بین المللی به استان کرمان
در سال 95 بالغ بر 40 نفر از مقامات کشوری و نیز برخی مقامات بین المللی به استان کرمان سفر کرده و با استاندار کرمان دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار سفیر ویتنام با استاندار کرمان در فروردین ماه، حضور معاون امور اقتصادی وزیر کشور به جنوب استان، سفر معاون وزیر اطلاعات، سفر معاون وزیر راه و شهرسازی، سفر معاون اجرایی ریاست جمهوری، سفر کاروان تدبیر و امید و سفر معاون وزیر آموزش و پرورش از جمله این سفرها است.
در ذیل لیستی از افرادی که در سال 95 به استان کرمان سفر کرده اند آمده است.
- معاون وزیر کار
- معاون امور مالیاتی کشور
- قائم مقام کمیته امداد
- آیت الله خاتمی
- سفیر آفریقای جنوبی
- مشاور وزیر کشور در امور روحانیون
- صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد ملی کشور
- معاون سازمان خوار و بار جهانی فائو به کرمان هیات تجاری آلمان
- سفیر نروز و سوئد
- مدیر بیمه سلامت
- سردار صفوی
- رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی
- وزیر دادگستری
- مقیمی قائم مقام وزیر کشور
- معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد
- رئیس سازمان ملی استاندارد کشور
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
74440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.