عطا ناوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته 2 اکیپ امداد و نجات هلال احمر استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب با همکاری بومیان محلی برای نجات عشایر گرفتار در تالاب جازموریان وارد عمل شدند.
وی گفت: امدادگران عصر روز گذشته در دو عملیات جداگانه به ترتیب یگ گروه 50 نفری و یک گروه 25 نفری را از محاصره سیلاب نجات دادند که در مسجدی در فاصله 10 کیلومتری شهرستان رودبار جنوب اسکان داده شدند و امکانات اولیه شامل خوراک و پوشاک به آنها تحویل داده شد.
وی بیان کرد: 10 نفر دیگر در منطقه شمبویی تالاب جازموریان علیرغم اصرار مسئولان برای تخلیه مقاومت کردند و برای محافظت از دام های خود در محل ماندگار شدند.
فرماندار رودبار جنوب افزود: طبق بررسی های انجام شده در حوزه استحفاظی جازموریان در شهرستان رودبارجنوب 30 نفر در محاصره سیلاب هستند که امروز به آنها کمک رسانی می شود.
وی اظهار کرد: خودروهای مخصوص ارتش امروز به منطقه رودبار جنوب برای کمک به افراد باقیمانده در محاصره سیلاب اعزام می شوند.
ناوکی ضمن تشکر از پیگیری نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان برای کمک رسانی به افراد محاصره در سیلاب گفت: به علت هم سطح نبودن آب امکان استفاده از قایق وجود ندارد و کمک رسانی از طریق زمینی انجام می شود.
وی افزود: افراد گرفتار از طوایف نارویی و شمبویی هستند که پیگیر امداد و نجات آنها هستیم.
فرماندار قلعه گنج هم به خبرنگار ایرنا گفت: در حوزه استحفاظی این شهرستان 20 نفر در محاصره سیلاب جازموریان گرفتار شده بودند که عملیات کمک رسانی از روز پنجشنبه در این شهرستان آغاز شد.
وحدت عیدی افزود: 50 نفر از بومیان محلی با چهار دستگاه تراکتور پیگیر رهاسازی افراد محاصره در سیلاب بودند که روز گذشته با همکاری فرمانداری و ستاد بحران قلعه گنج این 20 نفر شناسایی و لوازم اولیه شامل اقلام خوراکی به آنها تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه افراد نجات یافته در منطقه چاه بهمن این شهرستان بوده اند گفت: روز گذشته زنان و کودکان از محل محاصره سیلاب خارج و با وجود اصرار مسئولان 11 نفر برای نجات دام های خود در محل ماندگار شدند.
وی افزود: این تعداد برای نگهداری از پنج هزار راس دام سبک در منطقه ماندند و تلاش برای متقاعد ساختن این افراد برای ترک محل همچنان ادامه دارد.
تالاب جازموریان که پس از سال ها خشکسالی بتازگی بر اثر بارندگی های اخیر آب در آن جریان پیدا کرد در 90 کیلومتری و 110 کیلومتری شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب قرار دارد.
بارندگی چند روز اخیر در استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.
سامانه بارشی جدید از روز گذشته (جمعه) وارد استان کرمان شد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.