به گزارش ایرنا علی گنج کریمی عصر پنجشنبه در آخرین نشست شورای هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان کرمان در سال 95 در محل جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت مرکزی در حال خرید دستگاه‌های سنگین است و از سوی دبیرکل جمعیت هلال احمر قرار شد تعدادی از این دستگاه ها به جمعیت هلال احمر استان کرمان داده شود.
وی گفت: کلنگ بیمارستان چشم پزشکی در رفسنجان همزمان با هفته سلامت در سال 96 به زمین زده خواهد شد.
وی بیان کرد: این مرکز در تفاهم نامه ای با بودجه جمعیت هلال احمر استان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در محل موقوفات مرحوم شفیع پور احداث خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به اهمیت طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) گفت: سال آینده یک نشست هیات مدیره باید ویژه آموزش ها و طرح ملی خادم اختصاص داشته باشد و تمرکز این جمعیت بر آموزش ها باشد.
وی عنوان کرد: سال آینده در حوزه امور داوطلبان استفاده بیشتری از فضاهای مجازی و باید روش‌های نوین برای جذب خیرین استفاده شود.

**165 هزار نفر در کرمان آموزش های طرح ملی خادم را گذراندند
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: 165 هزار نفر آموزش های طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را در استان کرمان گذراندند و این استان در اجرای این طرح در کشور پیشرو است.
هادی فرشید افزود: یکهزار و 700 تسهیل‌گر آموزش های طرح خادم را به افراد می دهند و این تسهیل‌گران در سال گذشته 12 بار به درب منازل مراجعه کرده تا در بخش‌های مختلف مردم را آموزش امدادی را بدهند.
وی بیان کرد: نخستین بار در استان کرمان در ایام نوروز مسافران را در ایستگاه‌های نوروزی خادم با انواع مخاطرات آشنا می کنیم.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ایستگاه‌های نوروزی خادم که ابتکار استان کرمان است مسافران نوروزی را با انواع مخاطرات آشنا می‌کند.
وی با بیان اینکه قبل از وقوع سیلاب طرح ملی خادم در شهرستان‌ها اجرا شده بود افزود: در سال گذشته 653 نفر دوره آموزش‌های ضمن خدمت جمعیت هلال احمر را دیده اند.

**50 هزار خانوار آموزش های طرح ملی خادم را دیده اند
عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری 600 هزار خانوار در سطح استان داریم و تاکنون 50 هزار خانوار آموزش های طرح ملی خادم را دیده اند.
محمدعلی کریمی گفت: تمرکز جمعیت هلال احمر استان کرمان باید سال 96 در حوزه آموزش باشد.

**تاکید اسلام و ولایت بر اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست افزود: در دین اسلام و ولایت به اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ که اصولی انسانی می باشند تاکید شده است.
حجت‌الاسلام مجید سجادی به بی غرضی به عنوان یکی از اصول اساسی جمعیت هلال احمر اشاره و تصریح کرد: پایگاه‌های امدادی محل حضور جوانان و امدادگران بی ادعاست که در راستای توسعه سلامت و امنیت تلاش کرده اند.
وی بیان کرد: یکی از اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر اصل یگانگی است لذا باید با وحدت و همدلی تلاش کنیم.

** فعالیت 31 پایگاه امداد و نجات در ایام نوروز
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: 31 پایگاه امداد و نجات استان کرمان در ایام نوروز فعالیت می کند و در سایر ایام سال 21 پایگاه امداد و نجات در سطح استان فعالیت می‌کند یعنی 19 پایگاه جاده‌ای و هفت پایگاه کوهستانی هستند.
محمد حیدری پور افزود: در 13 فرودین ماه تیم ویژه امداد و نجات در نقاط حادثه خیز و تفریحی استان کرمان مستقر خواهند شد و تیم پروازی جمعیت هلال احمر استان به مدت 10 روز از 25 اسفندماه تا 5 فرودین ماه سال آینده در صورت شرایط جوی مناسب فعالیت می کند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: در ایام نوروز دو تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به نوبت و 24 ساعت در سطح استان فعالیت می کند.

**اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت هلال احمر در ایام نوروز
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت از 25 اسفندماه تا 14 فروردین در استان کرمان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.
کیوان علیزاده افزود: در این طرح 30 پست ثابت، هفت پست سیار، 9 خیمه نماز، 20 فضای دوستدار کودک و پنج ایستگاه سلامت فعال است.

**اجرای 63 پروژه جمعیت هلال احمر در کرمان با حمایت خیرین
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: 63 پروژه جمعیت هلال احمر در استان کرمان با حمایت خیرین اجرا شده است.
حسین سام زاده گفت: این پروژه ها با حمایت 105 خیر انجام شده است.
وی افزود: از ابتدای سال 95، سه هزار و 100نفر در سامانه داوطلبان جمعیت هلال احمر، ثبت نام کردند و عضو این سامانه شدند.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به فعالیت خانه های هلال در استان کرمان تصریح کرد: خانه‌های هلال ترکیبی از فعالیت‌های جوانان، امداد و نجات و داوطلبان است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.