به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های آخرین نمازجمعه کرمان در سال 1395 افزود: روز یکشنبه هفته آینده سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، روز زن و تکریم مقام مادر نامگذاری شده است.
وی اظهار کرد: زنان مسلمان باید بدانند در راه حضرت زهرا (س) قدم بردارند و وی را الگوی زندگی خود قرار دهند زیرا راه وی راه عفت، پاکدامنی، تقویت علم، مبارزه با ستم، مربی بودن، تربیت فرزندان و حفظ فضایل خانوادگی بود.
وی گفت: در شان زنان ما نیست در مجامع عمومی با لباس های نامناسب ظاهر شوند لذا گاهی چهره هایی می بینیم که شک می کنیم این فرد مسلمان است یا نه و اگر مسلمان است که وای بر ما که با مسلمان بودن چنین حجاب دارد.
امام جمعه موقت کرمان گفت: باید نگاه دین و اسلام را به زن بدانیم و امروز نوع نگاهی را غرب به زن به عنوان نگاه مادی دارد که این نگاه را اسلام قبول ندارد.
وی افزود: آزادی که غرب مدعی آن است که در اختیار زن گذاشته است در واقع آزادی نبوده و به نفع زن نیست.
حجت الاسلام عرب پور بیان کرد: اسلام زن را نظر حرکت، کرامت و مقرب خدا بودن مانند مرد می داند و زن کرامت، عزت و مقام و شخصیت دارد و این کرامت در سایه تقوا حفظ می شود نه در سایه عریان بودن و در ابزار شدن.
وی گفت: اسلام می گوید زن دنبال دانش برود و دستاوردهای علمی داشته باشد اما اینکه مانند برده باشد درست نیست، حال باید دید افرادی که دم از حقوق زنان می زنند خودشان برای زن چه اوضاعی را درست کرده اند.
امام جمعه موقت کرمان همچنین میلاد حضرت زهرا به عنوان روز تکریم از مقام مادر را یادآور شد و گفت: جوانان بدانند احترام به پدر و مادر موجب برکت زندگی می شود و دعای خیر پدر و مادر می تواند زندگی فرزندان را متحول کند.
وی در ادامه سخنانش به برخی ویژگی های حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: بقای نسل پیامبر از وجود آن حضرت است و این را بسیاری از مفسران ضمن تفسیر سوره کوثر بیان کرده اند.
وی اظهار کرد: نامگذاری حضرت زهرا از سوی خداوند بوده و 9 نام مقدس آن بزرگوار بنا به دلایل و خصلت های این بانوی بزرگ اعلام شده است.
حجت الاسلام عرب پور با اشاره به فضایل حضرت فاطمه (س) به نقل از شیعه و سنی گفت: برای زیارت و صلوات بر آن حضرت و تسبیحات حضرت ثواب زیادی قرار داده شده است.
وی گفت: حضرت زهرا (س) دارای مصحفی به نام مصحف فاطمه است که دارای نکات و موضوعات ارزشمند است و اگر بخواهیم شخصیت آن حضرت را بشناسیم باید ویژگی های وجودی ایشان را بیشتر مطالعه کنیم.
وی همچنین گفت: نوروز عید ملی است و روایاتی بر این عید ما صحه گذارده است.
خطیب جمعه کرمان به سنت تنظیف و بهداشت اشاره کرد و گفت: این دستور دین اسلام است به شرط اینکه توجه کنیم اسراف نکنیم.
حجت الاسلام عرب پور به دید و بازدید عید نوروز و هدیه دادن به عنوان موضوعاتی که دین اسلام بر آن تاکید کرده است اشاره کرد و افزود: باید با آمدن بهار به خودمان نیز تلنگر بخورد زیرا بهار نمایش قیامت است و باید در این روزها بیشتر به یاد مستمندان و فقرا باشیم.
وی به خدمات دست اندرکاران ستاد نوروزی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: افرادی که می خواهند جشن های نوروزی برگزار کنند مراقب باشند شئونات اسلامی رعایت شود.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.