یحیی کمالی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارائه گزارشی از سفر گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آلمان به برلین اظهار کرد: هدف از این گفت‌ وگوها، تسهیل، تسریع و تقویت همکاری‌های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی میان 2 کشور بود.
وی افزود: در ابتدای این سفر در گفت و گو با مقامات این کشور با بیان پتانسیل ها و ظرفیت های جنوب استان مقرر شد همکاری های لازم در تمامی سطوح برای رونق، تولید و صادرات محصولات کشاورزی تسهیل شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با برگزاری نمایشگاه های ماشین آلات کشاورزی و راهسازی با توانمندی های شرکت های آلمانی آشنا شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده شاهد همکاری نزدیک این 2 کشور در جنوب استان خواهیم بود.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نگاه آلمان ها را در ارتباط با ایران بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: مردم 2 کشور گذشته‌ ای دارند که با آن تاریخ‌ساز شده‌اند و تمدن و فرهنگشان با هم آمیخته است.
وی افزود: در این دیدار بر نقش مثبت برجام تاکید شد چرا که نشان دادیم دنیا می‌تواند توافق را جایگزین تحکم کند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تحولات جهانی به سمت همگرایی سوق داده شود گفت: در برخی کشورها دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد اما در سایه گفت ‌وگوهای سازنده می‌توان آنها را به هم نزدیک کرد.
کمالی پور ادامه داد: هر جا کشورها با تحکم وارد شده و برخورد کرده، موجب ناامیدی و سرخوردگی بشریت شده‌اند.
وی گفت: بشریت خسته از افراط و تفریط به این نتیجه رسیده است که برای برون‌رفت از مشکلات حاضر جامعه جهانی راهی جز تأکید بر پیوندهای فرهنگی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: آنچه در فراز و فرودهای تاریخی ملت ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد، همین پیوندهای فرهنگی است.
گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در یک سفر یک هفته ای که از 14 اسفندماه شروع شد با بسیاری از مسئولان این کشور دیدار کردند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.