معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح از 26 دی سال جاری به مدت 45 روز در 150 روستای جنوب استان آغاز شد و اکنون فاز اجرایی و میدانی آن به پایان رسیده است.
مجید سلطانی نژاد افزود: در مرحله نخست با بهره گیری از پتانسیل های شهرستان ها و به کارگیری ناظران مزرعه، طی تعامل با معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان یکسری پرسشنامه تکمیل شد.
وی بیان کرد: پرسشنامه‏های آماری حاصل از عملیات میدانی در اداره آمار و فن‏آوری اطلاعات این سازمان تجمیع و طبقه بندی شده، پس از بررسی و آنالیز نهایی، اطلاعات آماری حاصله به وزارت جهاد کشاورزی ارائه می شود که از نتایج نهایی این طرح برای برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت در بخش کشاورزی استفاده می‏‏شود.
وی هدف از اجرای طرح آمارگیری هزینه تولید محصولات زراعی را برآورد هزینه تمام شده یک کیلوگرم از محصولات زراعی، برآورد متوسط هزینه یک هکتار از محصولات زراعی به تفکیک مراحل مختلف کشت، برآورد متوسط هزینه آماده سازی زمین و کاشت، داشت و برداشت به تفکیک نوع عملیات و نحوه عملیات غیرماشینی و ماشینی ذکر کرد.
ﻣﻌﺎون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی و اﻣﻮر اﻗﺘﺼﺎدی ﺳﺎزﻣﺎن ﺟﻬﺎد ﮐﺸﺎورزی ﺟﻨﻮب ﮐﺮﻣﺎن گفت: برآورد متوسط میزان استفاده از منابع مختلف آب برای آبیاری مزارع و برآورد متوسط میزان و ارزش نهاده های مصرف شده کشاورزی (کود، سم، بذر) برای یک هکتار از محصولات زراعی از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبارجنوب را زیر پوشش دارد و سالانه در این منطقه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.