سرهنگ ماشاءالله ملایی روز سه شنبه در حاشیه آیین اختتامیه رزمایش مشترک کوثر جنوب و شرق استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رزمایش مشترک کوثر شامل پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز، برخورد با مجرمان، دستگیری متهمان تحت تعقیب و محکومان فراری، برخورد با دارندگان سلاح های غیرمجاز و سارقان به مدت سه روز در این مناطق برگزار شد.
وی بیان کرد: دستاوردهای این رزمایش در 13 غرفه امروز به نمایش گذاشته شد که مدیرکل امنیتی استانداری، فرمانده انتظامی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان و اعضای شورای تامین شهرستان های جنوب و شرق کرمان در ستاد فرماندهی جیرفت از این غرفه ها بازدید کردند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این رزمایش ها کمک خوبی در زمینه ارتقاء امنیت اجتماعی جامعه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: در طرح مشترک کوثر جنوب و شرق استان کرمان سه باند سرقت و 6 باند فساد و فحشا کشف و منهدم شد.
وی افزود: 6 هزار و 136 حلقه سی دی غیرمجاز، 75 هزار و 910 لیتر سوخت قاچاق، 110 قبضه سلاح جنگی و 145 قبضه سلاح شکاری کشف شد.
سرهنگ ملایی گفت: در زمینه مجرمان غیر امنیتی 647 نفر متهم تحت تعقیب، 100 نفر مواد فروش، 78 نفر معتاد، یکهزار و 939 نفر اتباع غیرمجاز و 134 مفاسد اجتماعی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی بیان کرد: در زمینه کشفیات مسروقه 21 خودرو، 46 موتورسیکلت و 2 هزار و 199 دستگاه ماهواره کشف شد.
وی گفت: در بخش راهنمایی و رانندگی و پلیس راه 391 مورد اعمال قانون رانندگان خطرآفرین و سرعت غیرمجاز، 14 مورد برخورد و اعمال قانون با وانت بارهای حمل مسافر و در زمینه راکبین فاقد پلاک و گواهینامه یکهزار و 108 مورد اعمال قانون شده است.
فرمانده انتظامی جیرفت افزود: ضریب امنیت شهرستان جیرفت مطلوب است و این مهم نتیجه تلاش های شبانه روزی مجموعه شورای تامین این شهرستان می باشد.
طرح مشترک کوثر جنوب و شرق استان با حضور مدیرکل امنیتی استانداری، فرمانده انتظامی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان و اعضای شورای تامین شهرستان های جنوب و شرق کرمان در ستاد فرماندهی انتظامی جیرفت به پایان رسید.
استان کرمان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای شرقی از دیرباز محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر بوده و این استان براساس ارزیابی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 94، رتبه اول کشوری را در زمینه مقابله با مواد مخدر کسب کرده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.