به گزارش ایرنا فرماندار رفسنجان روز دوشنبه در این آیین گفت: طی سال های اخیر به دلیل ایجاد بازارهای مختلف عرضه کالا در سراسر جهان شیوه و نوع عرضه کالا تغییر کرده و کالا در بورس وارد می شود و در هر نقطه از جهان می تواند به فروش برسد.
حمید ملانوری افزود: رفسنجان بهترین جایگاه برای تالار بورس پسته در کشور است به همین منظور این تالار در شرکت تعاونی پسته که بزرگترین تعاونی در کشور است، راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: این تالار با پیگیری های نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، شرکت بورس کالای ایران و شرکت تعاونی پسته رفسنجان ایجاد شده است.
وی گفت: ورود پسته به بورس کالا بهترین فرصت برای کشاورزان و صادرکنندگان پسته است که با عرضه این کالای لوکس ارزآور در بورس، جایگاه پسته به سطح بالایی ارتقاء پیدا می کند تا ارزش افزوده ای برای کشاورزان هم داشته باشد.
مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان هم گفت: متقاضیان فروش پسته می توانند بر اساس ضوابط بورس کالا وارد این تالار شوند و محصول خود را برای فروش به نمایش بگذارند.
محمدرضا میرحسینی بیان کرد: 2 انبار استاندارد در اختیار سازمان بورس کالای کشور قرار داده ایم تا افرادی که بخواهند پسته خود را در تالار بورس به فروش برسانند در این انبار پسته خود را ذخیره و قبض انبار را که به عنوان اوراق بهادار تلقی می شوند دریافت می کنند و با این اوراق بهادار می توانند معاملات خود را در بورس انجام دهند.
وی افزود: قرار است در آینده نزدیک سازمان بورس کالا کلاس های آموزشی برای افرادی که می خواهند در تالار بورس معاملات پسته را انجام دهند برگزار کند تا مردم با نحوه خرید و فروش پسته در سراسر جهان از طریق تالار بورس پسته آشنا شوند.
امسال بیش از 35 هزار تن پسته در رفسنجان تولید شد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.