به گزارش ایرنا سید مهدی طبیب زاده روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه دو (شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) افزود: برای معرفی جیرفت و عنبرآباد به عنوان مرکز تمدنی و تولید از روش های مختلفی استفاده شده که یکی از این موارد شرکت در نمایشگاه گردشگری تهران و معرفی توانمندی های منطقه جیرفت و عنبرآباد بوده است.
وی اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه کشاورزی بغداد و دعوت از گروه هنرمندان بین المللی 'کوچ رو' در جیرفت نیز در این زمینه انجام شده است که این گروه هنری اردیبهشت ماه به جیرفت و عنبرآباد می آیند
معین اقتصادی منطقه جیرفت و عنبرآباد با اشاره به اینکه نمایشگاهی در شهر قدیم جیرفت در نوروز امسال برگزار می شود عنوان کرد: جشنواره حنا و بهار نارنج نیز اردیبهشت ماه سال جاری در دلفارد برگزار می شود تا توجه به سمت جیرفت و توانمندی های این شهرستان جلب شود.
وی گفت: با ساماندهی و هماهنگی های انجام شده زمینه ای فراهم شده که برای انتقال بار به نقاط مختلف مشکلی ایجاد نشود.
طبیب زاده افزود: اولین استارت آپ جیرفت نیز 20 اسفندماه در جیرفت برگزار می شود.
وی عنوان کرد: معضل مهم این است که برخی محصولات، قابل عرضه در بازارهای بین المللی نیستند و بایستی در زمینه تولید با ایجاد مراکز رشد، بهبود تولیدات و کاهش سموم، بسته بندی و صنایع تبدیلی راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه کارهای زیربنایی، اساسی و علمی در منطقه دوم اقتصادی استان کرمان دست انجام است گفت: آثار این اقدامات تا حدودی قابل مشاهده است و سال آینده بیشتر شاهد این آثار مثبت خواهیم بود.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: منطقه گردشگری دلفارد بسیار ویژه است و باید کمک کنیم تا هتل مناسبی دراین منطقه احداث شود.
وی تکمیل زیرساخت ها را از نیازهای توسعه منطقه دوم اقتصادی استان کرمان دانست و افزود: باید یک نهاد توسعه ای برای توسعه همه جانبه جیرفت تشکیل شود و مردم نیز در امر توسعه دخیل باشند.
وی تصریح کرد: هیچ فعال اقتصادی در جیرفت و عنبرآباد نیست که در کشور مطرح باشد اما در طرح اقتصادی جیرفت و عنبرآباد دیده نشده باشد.
طبیب زاده گفت: محدودیت هایی در جیرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها همه کمک کنند و از جمله این است که فضای کسب و کار جیرفت نسبت به استان منفی تر است.
وی اظهار کرد: دوگانگی در استانی و شهرستانی بودن برخی دستگاه ها و تجربیات ناموفق در برخی افراد در عرصه اقتصادی از دیگر موانع موجود در شهرستان جیرفت است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: بین پایگاه باستان شناسی جیرفت و یکی از دانشگاه های معتبر آلمان دفتر مطالعات مشترک تشکیل و این گروه در جیرفت مستقر شده اند.
محمود وفایی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب انجام شده در استان کرمان، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی بوده که هشت واحد در جیرفت راه اندازی و با ایجاد آنها برای 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی گفت: هتل چهار ستاره جیرفت با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی معطل دریافت تسهیلات است که باید تسهیلات لازم به آن واگذار شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.