به گزارش ایرنا سرهنگ نادعلی قزلباش شامگاه شنبه در جلسه شورای ترافیک جیرفت افزود: در نوروز 95 تنها هشت مورد تلفات انسانی در محورهای این شهرستان رخ داد که نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با تدابیر ترافیکی که به صورت ویژه در نوروز امسال اجرا می شود این آمار را به کمترین برسانیم.
وی از خرید 15 دستگاه چراغ راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: جانمایی چهار عدد از این چراغ ها مشخص شده است و دیگر چراغ ها هم در ایام نوروز نصب خواهد شد.
جانشین فرمانده انتظامی جیرفت افزود: 32 پایه دوربین تصویری که از سال گذشته قرار بود نصب شود با پیگیری در این ایام نصب خواهد شد.
وی بیان کرد: هم اکنون 80 درصد از چهارراه های شهر جیرفت دارای راستگرد است که می تواند کمک زیادی در کاهش بار ترافیکی ایام نوروز داشته باشد.
وی گفت: ما با کمبود تجهیزات راهنمایی و رانندگی برای اجرای طرح ترافیک مواجه هستیم و بایستی خودرو که عمده ترین نیاز ما محسوب می شود، توسط سایر دستگاه ها تامین شود.
سرهنگ قزلباش به سرعت گیرهای غیرمجاز شهر جیرفت اشاره کرد و افزود: به جای این سرعت گیرها بایستی کاهنده سرعت نصب شود و قبل از آن هم باید علائم راهنمایی آن نصب شود.
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار جیرفت هم در این جلسه از سهمیه 60 دستگاه سواری برای رانندگان شخصی شهر جیرفت خبر داد و گفت: برای تسهیل ترافیک شهری در ایام نوروز این تعداد از سواری تاکسی را برای شهر در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم سازماندهی مناسبی را در حمل مسافر داشته باشیم.
میثم ابوسعیدی عنوان کرد: در برخی خیابان ها باید طرح کنترل ترافیک اجرا شود و زمینه لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی انجام گیرد.
طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه سال آتی اجرا می شود.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.