به گزارش ایرنا حسین اسحاقی عصر شنبه در نشست سالروز تاسیس کانون های مساجد افزود: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مفتاح برنامه شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان در زمینه فعالیت های فرهنگی دولت تدبیر و امید در سال جاری است.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره قرآنی، سبک زندگی، طرح تلاوت نور و تفسیر قرآن از فعالیت های فرهنگی اداره کل ارشاد جنوب کرمان در زمینه کانون های مساجد است.
وی بیان کرد: شناسایی نخبگان فرهنگی در مناطق کم برخوردار از فعالیت های دیگر این اداره کل است که از ابتدای سال جاری تاکنون 20 نخبه در منطقه جنوب کرمان شناسایی و به مسابقات کشوری معرفی شده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 32 کانون فرهنگی مساجد در جنوب کرمان ایجاد شده و هم اکنون 410 کانون مساجد در این منطقه فعال است.
وی افزود: امسال برای این تعداد کانون مساجد 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار سرانه برنامه ریزی شد ولی با توجه به حجم فعالیت ها این بودجه اندک است بنابراین پیگیر جذب اعتبارات بیشتری برای این بخش هستیم.
وی ادامه داد: کانون های مساجد برنامه محور هستند بنابراین ایده های خلاق مورد توجه قرار گرفته و تامین اعتبار می شوند.
اسحاقی با اشاره به عملکرد خوب دولت تدبیر و امید در زمینه کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد: 105 کتابخانه در کانون های مساجد جنوب کرمان وجود دارد که از این تعداد 65 کتابخانه باز و 40کتابخانه مخزن دار است.
وی ادامه داد: 10 خانه دیجیتال در جنوب کرمان وجود دارد که به بخش خصوصی واگذار شدند و با این واگذاری زمینه اشتغالزایی 25 نفر در این منطقه ایجاد شده است.
وی ضمن تاکید بر فعالیت های قرآنی اظهار کرد: 11 خانه نور (مراکز قرآنی) در منطقه جنوب کرمان وجود دارد که در زمینه روخوانی، روان خوانی، تدبر در قرآن و تفسیر فعالیت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به اهمیت فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد باید در فضای مجازی فعال باشند و از این طریق هم فعالیت های فرهنگی خود را ترویج دهند.
وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در زمینه کانون های فرهنگی مساجد با طرح گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی پیگیر تحقق و عملی کردن این شعار سال است.
وی ادامه داد: این اداره کل با برگزاری نشست های گفتمان سازی و ترویج شعار سال با همکاری نشریات منطقه جنوب کرمان گام های خوبی در این بخش برداشته است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان به صورت مستقل از مرکز این استان فعالیت می کند و هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.