به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالعلی روانبخش افزود: در راستای پنجمین طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و فروشندگان انواع مواد مخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز به مدت چهار روز به صورت پنهان و آشکار در شهرستان کرمان به مرحله اجرا در آمد.
وی اظهار کرد: ماموران انتظامی فرماندهی پلیس شهرستان کرمان با گشت زنی های هدفمند خود موفق شدند در نقاط جرم خیز و حاشیه شهر، 53 سارق را دستگیر و 130 فقره سرقت را کشف کنند.
وی ادامه داد: این سرقت ها از قبیل پنج فقره سرقت منزل، 44 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو، 10 فقره وسایل نقلیه، 12 فقره اماکن خصوصی، هشت فقره سرقت احشام و 51 فقره سرقت سایر عناوین در مجموع 130 فقره سرقت در شهر کرمان با تلاش ماموران انتظامی در اجرای پنجمین طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی کشف شد.
وی گفت: در اجرای این طرح ماموران انتظامی شهرستان کرمان 30 نفر خرده فروش مواد مخدر و 68 نفر متهم تحت تعقیب قضایی را نیز دستگیر کردند.
سرهنگ روانبخش ادامه داد: همچنین در این طرح با استقرار ماموران انتظامی در نقاط از پیش تعیین شده 63 دستگاه خودرو و 141 دستگاه موتورسیکلت در مجموع 204 دستگاه وسلیه نقلیه مزاحم، متخلف و فاقد مدارک که موجبات سلب آسایش شهروندان را فراهم می کردند، توقیف شد.
وی گفت: همچنین ماموران پلیس در اجرای این طرح در بازرسی از مخفیگاه مجرمان دستگیر شده، مقداری اموال سرقتی را نیز کشف کردند.
فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان افزود: سارقان و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطر نشان کرد: برقراری امنیت برای تمام موضوعات بسیار حائز اهمیت است و برخورد با مخلان نظم و امنیت در چارچوب و ساختار قانونی اولویت مهم پلیس به حساب می‌ آید.
سرهنگ روانبخش در پایان با تأکید بر وظیفه پلیس در روز های پایانی سال و جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای طرح های پاکسازی محلات، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.