به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر جواد نگارستانی افزود: امکان انتقال بیماری آنفلوآنزای پرندگان از طریق تماس با پرنده زنده بیمار و یا تلف شده در اثر این بیماری وجود دارد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف دامپزشکی نظارت کامل بر روند تولید انواع فرآوردهای خام دامی است و این امر به طور کامل زیر نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی است گفت: شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند.
وی پختن کامل فرآوردهای خام دامی مانند گوشت و تخم مرغ قبل از مصرف را از ضروریات دانست و افزود: در صورت رعایت اینگونه موارد بهداشتی دیگر نگرانی وجود ندارد و می‌ توان با آسودگی خاطر پروتئین روزانه را مصرف کرد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام این نکته که بازرسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی بصورت شبانه روز از مراکز عرضه مواد خام دامی بازدید می کنند اظهار کرد: در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان، پایش بیماری بصورت فعال و غیرفعال انجام گرفته و تاکنون هیچ موردی از این بیماری در مرغداری های استان کرمان مشاهده نشده است.
نگارستانی گفت: با توجه به اینکه شکار پرندگان آزاد پرواز تا اطلاع ثانوی ممنوع است از شهروندان خواست از شکار هر نوع پرنده اجتناب کنند.
نگارستانی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان کرمان توانسته با راه اندازی تلفن شکایات مردمی با شماره 1512 گام مهمی در رسیدگی به شکایات و مشکلات شهروندان بردارد.
وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایات خود را در حوزه دامپزشکی از طریق شماره تلفن 1512 و همچنین سامانه پیامک 3000231512 انعکاس دهند تا این موارد در سریعترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.