به گزارش ایرنا یدالله موحد شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و استاندار کرمان افزود: میانگین کشوری درباره زندانیان مرتبط با جرایم مواد مخدر 45 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: تقریبا دو سوم قضات استان کرمان در مراحل مختلف دادرسی درگیر مبارزه با مواد مخدر هستند و ظرفیت قابل توجهی از دستگاه قضایی استان صرف مبارزه با مواد مخدر می شود.
وی گفت: در 11 ماه امسال قریب به 100 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است که پرونده های مرتبط با این افراد به دستگاه قضایی استان کرمان وارد می شود و باید مورد رسیدگی قرار گیرند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان به موضوع خودروهای توقیفی در استان اشاره و بیان کرد: تاکنون 500 دستگاه مصادره شده و 623 دستگاه نیز به عنوان خودروی توقیفی به فروش رفته اند و در سال جاری هفت میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده است که انشاءالله به زودی این میزان به ستاد واگذار می شود و امیدواریم بخشی از آن به استان کرمان اختصاص یابد.
وی گفت: در سال جاری 22 هزار و 87 فقره پرونده در محورهای مختلف مواد مخدر وارد دستگاه قضایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.
موحد افزود: در حال حاضر یکهزار و 286 پرونده مرتبط با مواد مخدر در مراجع قضایی استان کرمان مطرح است که در مجموع ورودی ها هشت درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 140 مورد از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی مربوط به حمل مواد مخدر است عنوان کرد: در حال حاضر در مجموع هشت هزار و 729 نفر در زندان های استان کرمان هستند که 68.5 درصد مربوط به مواد مخدر هستند.
وی گفت: در سال جاری بیش از یکهزار نفر به مراکز درمان اجباری ماده 16 معرفی شده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مجازات اعدام لازم است گفت: افراط و توسعه مجازات اعدام خطرناک است و تبعات منفی آن بیشتر از وضع موجود خواهد بود و افراط و تفریط در هیچ کاری منجر به ثواب نخواهد شد.
وی تاکید کرد: افرادی که از فقر و فلاکت در دامن باندهای بزرگ مواد مخدر قرار می گیرند مستحق اعدام نیستند و باید با سرباندها و مالکان مواد مخدر برخورد جدی شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.