به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: جغرافیای استان کرمان محکوم شده که مواد مخدر از خاک آن عبور کند و این در حالی است که مردم این استان مردمی نجیب و اصیل هستند.
وی بیان کرد: وظیفه می دانیم به عنوان حکومت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه کادر مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان کادر با تجربه ای هستند گفت: همدلی بسیار خوبی بین اعضای شورای تامین استان کرمان وجود دارد که در کشور مثال زدنی است.
استاندار کرمان ادامه داد: در سال جاری 80 میلیارد ریال به حساب خزانه واگذار شده و میزان پرداختی به استان کرمان 15 میلیارد ریال به بوده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان هم گفت: به نظر می رسد در استان کرمان نیازمند راه اندازی یک سازمان حوزه کویر هستیم تا این جغرافیای وسیع را کنترل کند.
سردار رضا بنی اسدی فر افزود: 40 هزار کیلومتر از کویر شرق کشور در استان کرمان است که در گذشته به عنوان تهدید بوده اما اکنون وضعیت تغییر کرده است.
وی بیان کرد: کویر در گذشته محلی برای عبور قاچاقچیان بوده اما امروز به مکانی تفریحی، گردشگری و ورزشی تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: استان کرمان را می توان به پنج منطقه امنیتی تقسیم کرد و لازم است پنج اردوگاه ماده 16 نیز در این استان راه اندازی شود.
سردار بنی اسدی فر گفت: استان کرمان با بیش از 183 کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین استان خشکی کشور است و بیش از 60 درصد مواد مخدر ورودی به کشور از استان کرمان عبور می کند.
وی افزود: بیش از 68.5 درصد زندانیان در استان کرمان مرتبط با مواد مخدر هستند و تقریبا 75 درصد کشفیات مواد مخدر کشور مربوط به استان های شرقی است و باید در حوزه تجهیز و اختصاص امکانات زیرساختی به همین میزان توجه صورت گیرد.
وی به عملکرد کمیته مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر شامل نیروی انتظامی، اطلاعات و بسیج اشاره و بیان کرد: بیش از 100 تن مواد مخدر در سال جاری کشف شده است که میزان کشفیات مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی 12 درصد و در مجموع 6 درصد افزایش کشف را داشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پنج هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد که چرخه درمان و حرفه آموزی برای این افراد مغفول مانده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: 50 هزار نفر در این استان تحت درمان با متادون هستند.
علی اکبر حقدوست افزود: از این تعداد حدود 40 هزار نفر توسط بخش خصوصی خدمات می گیرند و کمتر از 20 درصد از سوی سازمان های دولتی خدمات دهی می شوند.
وی بیان کرد: هم اکنون 135 مرد و 33 زن در مراکز درمان با متادون حضور دارند.
وی گفت: متاسفانه یکی از نقاط ضعف این است که از یکهزار و 140 نفر در مراکز ترک اجباری، 240 نفر در سیستم های دولتی یا خصوصی به درمان های جایگزین ادامه داده اند و ما بقی این درمان را ترک کرده اند و در خانم ها نیز به همین روال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: 5.5 تا 6 درصد دانشجویان در سال جاری مصرف مواد مخدر را داشته اند و متاسفانه میزان مصرف الکل در دانشجویان تفاوت فاحشی نسبت به سال گذشته داشته و رو به افزایش است.
نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با حضور قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.