خداداد امینی روش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دغدغه‌های حال حاضر ما جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی است که لازمه غلبه بر این دغدغه‌ها، استفاده از مساجد به عنوان پایگاه فرهنگی است و فعال بودن مساجد نیاز به حضور روحانی دارد و همین لزوم وجود خانه عالم را ضروری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعمیر و ساخت خانه های عالم از اولویت های ما بنا نهاده شده است و در این راستا این مبلغ برای تعمیر خانه های عالم روستاهای دهنو شهسوار، دوبنه، سقدر، ساردوئیه، کریم آباد سفلی و خانه عالم مسجد فاطمه الزهرا (س) کشت و صنعت تخصیص پیدا کرده است.
وی گفت: 340 مسجد و تکیه در شهرستان جیرفت فعالیت می‌کنند که از این تعداد 30 مورد مسجد در مرکز شهر و 16 مورد نیز در مراکز بخش‌ها و روستاها دارای روحانی است.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی جیرفت تصریح کرد: همچنین از این تعداد 31 مسجد در جبالبارز، 40 مسجد در شهر جیرفت، 52 مسجد در بخش ساردوئیه، 94 مسجد در بخش مرکزی و 70 مسجد در بخش اسماعیلیه وجود دارد.
وی با بیان اینکه 6 روستا در این شهرستان دارای روحانی مستقر است گفت: 16 خانه عالم از محل اعتبارات دولت و 10 خانه عالم توسط مردم شهرستان جیرفت ساخته شده است.
امینی روش خاطرنشان کرد: اولویت اول ما برای ساخت خانه عالم روستاهای پرجمعیت است و خانه عالم جایی ساخته می‌شود که حداقل بالای یکهزار نفر جمعیت داشته باشد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.