حسین اسحاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کانون ها با هدف تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌ بخش‌ اسلام‌، تاکید بر آرمان های انقلاب و گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ مردمی راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سال 71 طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیرو منویات مقام معظم رهبری با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی راه اندازی شد و هم اکنون شاهد بیش از 400 کانون در مساجد جنوب استان می باشیم.
وی گفت: با ایجاد این کانون ها از ظرفیت مساجد در راستای پرورش استعدادهای جوانان و تقویت روحیه مذهبی و ملی به خوبی استفاده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: این کانون ها هم اکنون همانند درختی تنومند افراد متخصصی را در درون خود پرورش داده و جوانان در این کانون ها در تمامی جنبه های هنری و مذهبی به خوبی آموزش می بینند.
وی بیان کرد: کانون های تخصصی قرآن، نهج البلاغه، مهدویت و خانه های نور در درون کانون مساجد بارور شده اند و علاوه بر این دوره های تخصصی، بنیان طرح های نور و تفسیر قرآن در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شکل گرفته است.
اسحاقی گفت: این کانون ها ماهیتی مردمی دارند و علیرغم سود ناچیز دارای فعالیت و بهره وری زیاد می باشند.
وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری شهید شهسواری در شهرستان کهنوج خبر داد و افزود: این جشنواره 24 اسفند امسال با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد این شهید بزرگوار برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در سال های قبل این جشنواره به صورت کنگره برگزار می شد ولی برای باشکوه ترشدن آن، امسال به صورت جشنواره برگزار می شود.
18 اسفند سالروز کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
شهید محمد شهسواری در تاریخ سوم اسفند ماه ۱۳۳۴ در قریه شیخ آباد کهنوج به دنیا آمد و ۲۲ اسفند ۶۶ در شرق دجله به اسارت نیروهای بعثی درآمد. وی بزرگی روح خود را با دستان بسته در حالیکه اسیر دشمن بود با فریاد “الله اکبر خمینی رهبر”، “مرگ بر صدام ضد اسلام” به نمایش گذاشت و فریادش در تاریخ طنین افکن شد. این آزاده شهید اول شهریور ۶۹ به همراه سایر پرستوهای عاشق به میهن اسلامی بازگشت و سرانجام در 20 آذرماه 75 به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۳۳ کیلومتری کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.