به گزارش ایرنا آیین افتتاح این نمایشگاه عصر سه شنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کرمان، مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان صنایع دستی برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران در 150 غرفه و با حضور 31 استان کشور برپا شده است.
محمود وفایی افزود: این نمایشگاه از دهم تا شانزدهم اسفند و از ساعت 14 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه سعی کردیم تنوع محصولات داشته باشیم و همه مردم با یک بازدید همه رشته های صنایع دستی و هنرهای ایران را دیدن کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای خانواده هاست تا فرزندانشان را با رشته های صنایع دستی و مشاغل خانگی آشنا کنند.
وی ادامه داد: افراد با حضور در نمایشگاه از حضور کارشناسان بانک و حوزه صنایع دستی برای مشاوره در جهت آموزش و راه اندازی کارگاه استفاده کنند.
وفایی با اشاره به لزوم رونق اشتغال خانگی تصریح کرد: به دنبال این هستیم با راه اندازی این نمایشگاه هم برای صنعتگران و هم برای مردم ایجاد انگیزه کنیم.
وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه تولید و صادرات صنایع دستی جزو سه استان برتر کشور است گفت: ثبت جهانی گلیم شیرکی پیج سیرجان در دست اقدام است و درصدد هستیم شهر کرمان به عنوان شهر جهانی پته به ثبت برسد.
مجتمع نمایشگاهی بین المللی جنوبشرق در شمال غرب شهر کرمان و کیلومتر 10 بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.