احسان عراقی زاده روز سه شنبه در آیین افتتاح همزمان 500 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور به خبرنگار ایرنا افزود: تعداد دوربین های موجود جدید ثبت تخلفات در جنوب کرمان هشت مورد است که 6 سامانه مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی این سامانه 14 هزار و 500 میلیون ریال هزینه شده که با فعال شدن این دوربین ها 160 کیلومتر از محورهای اصلی و بزرگراهی جنوب استان کرمان را زیر پوشش قرار می دهد.
وی نصب این سامانه را در بزرگراه بم - جیرفت - رودان از اولویت های دیگر این اداره کل بیان کرد و گفت: تجهیز این مسیر 190 کیلومتری به سامانه ثبت تخلف به 20 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل حمل و نقل جاده ای جنوب استان تصریح کرد: محورهای جیرفت به سه راهی بم 50 کیلومتر، محور جیرفت به بافت 60 کیلومتر، محور جیرفت به فاریاب 110 کیلومتر، محور کهنوج به رودان 90 کیلومتر و محور رودبار جنوب بطول 90 کیلومتر نیاز به نصب سامانه ثبت تخلف در جنوب استان دارد.
وی افزود: حداقل هشت سامانه ثبت تخلفات دیگر برای پوشش محورهای ارتباطی اصلی جنوب استان کرمان نیاز است تا زمینه کاهش تصادفات در این محورها فراهم شود.
عراقی زاده بیان کرد: آمار تصادفات در محورهای اجرای طرح در طول مدت اجرا و نصب این سامانه ها 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته که این رقم بسیار چشمگیر است.
وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه ثبت تخلف پیشگیری از حوادث و کاهش تخلفات حادثه‌ ساز است گفت: رعایت مقررات و توجه به علائم هشدار دهنده در جاده ها سبب کاهش آمار تصادفات خواهد شد.
500 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جاده‌ ای با حضور معاون اول رئیس‌ جمهوری و مسئولان ارشد وزارت ره و شهرسازی و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس به ‌طور همزمان افتتاح شد که 6 سامانه مربوط به جنوب استان کرمان بود.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.