علی جعفری راد شامگاه یکشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های خبری استان کرمان افزود: شورای روابط خارجی استان با ریاست استاندار برای ایجاد روابط دیپلماتیک و خارجی از کانال و پنجره واحد وزارت امور خارجه در حال تنظیم است.
وی گفت: نمایشگاه تایید اسناد تاریخ، دیپلماسی و روابط خارجی استان در باغ شاهزاده ماهان سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی افزود: طی سه سال فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان 15 هزار سند و امسال حدود 6 هزار و 500 سند تایید شده است که به طور متوسط هر ماه 220 سند برای اتباع خارجی تایید می شود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان بیان کرد: در بحث تایید اسناد، هر سندی که از خارج کشور به داخل کشور بخواهد ارائه شود و بر عکس باید وزارت امور خارجه تایید کند که قبلا در غیاب نمایندگی وزارت امور خارجه در استان باید به تهران مراجعه می شد.
وی گفت: اما با پیگیری های استاندار محترم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از تاریخ 12 اسفند 92 نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان افتتاح شد.
جعفری راد اظهار کرد: تایید اسناد، امور کنسولی، امور اجتماعی، حقوقی، سیاسی و تشریفات ار جمله بخش هایی است که خدمات آن در نمایندگی وزارت خارجه در کرمان ارائه می شود.
وی بیان کرد: نمایندگی وزارت خارجه در استان ها با تمام سفارتخانه ها و کتسولگری های جمهوری اسلامی ارتباط مستقیم از طریق اینترنت دارد و تمام فرصت ها و ظرفیت های استان را به کشورهای هدف و متقابل استان جذب کنیم.
وی گفت: در بخش امور اجتماعی، کسب خبر از ایرانیان خارج از کشور، زندانیان گمشدگان و امور تایید اسنادی رضایت نامه، حضانت نامه ها و تمام اسناد خارج از کشور به صورت آنلاین تایید می شود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان ادامه داد: در بخش اقتصاد بازرگانی با همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی و معاونت اقتصادی استانداری کرمان مثلثی تشکیل دادیم و در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی استان کرمان گام هایی برداشتیم.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند با حضور استاندار کرمان در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت هشتم اسفند به کار خود پایان داد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.