حسین شهابی با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان افزود: یکی از دیگر ضعف های رسانه های استان تولید محتواست و مخاطبان به سمت دیگر رسانه های اجتماعی و فرهنگی می رود.
وی با بیان اینکه سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان پس از 13 سال در کرمان برگزار شد تصریح کرد: هرچند در این مدت مطبوعات و رسانه های استان حرف های زیادی برای گفتن داشتند اما زمینه ای برای ابراز آن فراهم نبود.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان تاکید کرد: مهمترین چالش برگزاری نمایشگاه مطبوعات و فرهنگی مکان برگزاری آن است که انشاءالله در آینده با فراهم شدن مکان مناسب در شهر کرمان شاهد برگزاری نمایشگاه های مختلف باشیم.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات محل بروز و تبلور اندیشه رسانه هاست گفت: با توجه به اینکه تعداد مطبوعات و رسانه های استان زیاد است سال گذشته نیز جشنواره بسیار خوبی در حوزه مطبوعات و رسانه ها برگزار شد.
شهابی اظهار کرد: مهمترین دلیل استقبال نشدن از نمایشگاه های فرهنگی اولویت نداشتن رسانه های مکتوب در سبد خانوار است و شبکه ها و رسانه های اجتماعی به تدریج جای رسانه های مکتوب را گرفته است.
وی افزود: در نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها تنوع سلیقه های مختلف فکری سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در یک مجموعه گردهم آمدند و باید در این نمایشگاه نگاه صنفی داشته باشیم.
فعال رسانه ای گفت: مطبوعات در حال حاضر بار احزاب را به دوش می کشند که آسیب است و باعث می شود جامعه مخاطب ما از رسانه ها روگردان شود.
وی تاکید کرد: تصمیم داریم به صورت متناوب هر سال جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها در استان کرمان برگزار شود و امیدواریم شاهد تولید آثار با کیفیت برای نمایشگاه باشیم.
وی گفت: استقبال رسانه ها از این نمایشگاه بسیار خوب بود و غرفه های نمایشگاه به سرعت ثبت نام شدند اما باید غرفه ها پاتوق نویسندگان و تحریریه نشریات و رسانه ها باشد.
شهابی تصریح کرد: یکی از وظایف رسانه های محلی باید نگاه بومی باشد و اولویت باید بر مسائل و دیدگاه های استان بیشتر متمرکز باشد.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت تا امروز هشتم اسفند ادامه دارد.
این نمایشگاه در 2 نوبت ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 برای بازدید عموم مردم و علاقه مندان دایر بوده است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.