عبدالوحید مهدوی نیا عصر شنبه در حاشیه آیین برق رسانی به 9 روستای شهرستان جیرفت با حضور مسئولان شرکت توانیر به خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه های این شرکت بایستی 98 روستا طی سال جاری با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در جنوب استان برقدار می شد که تاکنون عملیات برق رسانی در 76 روستا به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد: همچنین برق رسانی به 22 روستای دیگر به دلیل بارش های 2 هفته گذشته متوقف شد که بعد از بارندگی ها، این عملیات شروع شده و تا پایان سال 24 خانوار دیگر از برق برخوردار می شوند.
وی گفت: از این تعداد 9 روستا در شهرستان جیرفت وجود دارند که پنج روستا از طریق انرژی های نو برقدار شده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان از برقدار شدن 31 روستا از این تعداد روستاها توسط انرژی های نو خبر داد و افزود: 50 درصد از این روستاها در شهرستان جیرفت قرار دارند.
وی بر ایجاد منابع انرژی تجدید پذیر در آینده صنعت برق استان به عنوان یکی از فرصت های مهم این شرکت تاکید کرد و گفت: ظرفیت های کلان و ناشکفته ای که انرژی های پاک و تجدیدپذیر در جنوب استان دارد، این شرکت را بر آن داشته تا سهم بیشتری از تولید برق را در آینده به انرژی های خورشیدی و بادی اختصاص داده و امکان بهره وری از آنها در بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی فراهم سازد.
مهدوی نیا ادامه داد: از مردم استان انتظار داریم برقی را که با هزینه های زیادی تولید می شود قدر بدانند و در مصرف آن صرفه جویی کنند.
شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان 12 شهرستان جیرفت، کهنوج، بردسیر، قلعه گنج، منوجان، سیرجان، بافت، رودبارجنوب، نرماشیر، ریگان، فهرج و فاریاب از 23 شهرستان استان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.