به گزارش ایرنا علی زنگی آبادی روز شنبه در تالار گفت و گوی اقتصاد مقاومتی که با موضوع صیانت از منابع طبیعی در کنار سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری برگزار شد افزود: باید عادت کنیم مدیریت دولتی را کنار بگذاریم و در انجام اقدامات با مردم شریک شویم.
وی خاطرنشان کرد: هدف در شرایط کنونی این است راه هایی که در برخی موارد توسط بعضی کارشناسان به اشتباه ترسیم شده را اصلاح کنیم و با استفاده از قوانین موجود بتوانیم یک مسیر درست در حوزه منابع طبیعی ایجاد کنیم.
زنگی آبادی اظهار کرد: اعتقاد داریم حتی کارهایی را که به دلیل برخی قوانین نمی شود با مردم انجام داد می توان با پیگیری و کار کارشناسی به مردم واگذار کنیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا در حوزه منابع طبیعی در برابر اقتصاد مقاومتی مقاومتی می شود؟ عنوان کرد: اگر واقعیت ها بیان شود جای هیچگونه مقاومتی نخواهد ماند مگر اینکه نتوانیم با مردم شفاف باشیم.
زنگی آبادی بیان کرد: امروز اداره کل منابع طبیعی، فرصت ها را معرفی و در زمینه این فرصت ها نظرات مردم را دریافت می کند.
وی با اشاره به اینکه می توانیم بسیاری از کارها را همراه با مردم انجام دهیم مشروط بر آنکه به خودباوری رسیده باشیم اضافه کرد: دولت مالک منابع طبیعی نیست بلکه متولی اجرای عدالت است.
وی گفت: امروز اداره کل منابع طبیعی در نقاطی فعالیت می کند که بیشترین محرومیت را داشته و شدید ترین تخریب منابع طبیعی را تجربه کرده است.
وی افزود: مردم این مناطق هم به تبع شرایط موجود از سطح درآمد کافی برخوردار نیستند و روستایی هایی که چهار سال قبل از منطقه خود مهاجرت می کردند امروز با رویکردی که دولت پیش گرفته در امر احیا منابع طبیعی مشارکت می کنند و عملا می توان گفت مهاجرت معکوس شکل گرفته است.
وی با اشاره به جزیره ای عمل کردن برخی از ادارات عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که در راستای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار داریم این است که دستگاه های اجرایی موازی را با هم هماهنگ کنیم تا بتوانند مسائل و مشکلات جامعه هدف را به صورت بهتر و مطلوب تری جمع بندی کنند.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.