به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حمید خالقی در جلسه شورای انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان افزود: جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایی پرونده ها از مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
وی اظهار کرد: دفاتر خدمات قضایی شهرستان های جیرفت، رفسنجان، کهنوج، عنبرآباد، بافت، راور، نرماشیر، ریگان و گلباف در آینده نزدیک راه اندازی می شوند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه پذیرفته شدگان این 9 شهرستان تمامی مراحل گزینش را با موفقیت طی کرده اند، در سه ماه اول سال 96 این دفاتر افتتاح خواهند شد.
این مقام قضایی به حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: دادگستری استان کرمان در جهت کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها گام برمی دارد.
وی تصریح کرد: حذف بروکراسی های دستی و الکترونیکی شدن امور یکی از مهمترین برنامه هایی است که در چند سال گذشته در دستور کار معاونت آمار و انفورماتیک قوه قضائیه قرار گرفته است.
خالقی گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کرمان هم در همین راستا بوجود آمده اند تا هم بخشی از تصدی گری ها از دوش دادگستری استان برداشته شود و هم کارها با سرعت بیشتری پیگیری شود.
وی بیان کرد: کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایی پرونده ها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
وی درباره آخرین وضعیت راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در سایر شهرستان های استان گفت: بزودی نیز نسبت به راه اندازی این دفاتر در سایر شهرستان های استان فراخوان ثبت نام اعلام خواهد شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.