عبدالوحید مهدوی نیا روز جمعه با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان افزود: حدود 24 مدرسه، 10 مسجد و تعدادی از ادارات نیز از برق خورشیدی برخوردار شده اند.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان کرمان وجود دارد، اقداماتی در زمینه جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی های پاک و تجدید پذیر انجام داده ایم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: تعدادی موافقت نامه اولیه با سرمایه گذاران برای خرید و فروش تضمینی برق منعقد شده اما تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده است.
وی اظهار کرد: در حوزه انرژی بادی پتانسیل سنجی به مدت 2 سال در منطقه نظام شهر نرماشیر با نصب دکل انجام شده و اطلاعات باد را در بازه های زمانی مشخص کردیم که خوشبختانه پتانسیل لازم برای ایحاد نیروگاه بادی در این منطقه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه بسته سرمایه گذاری این طرح آماده و منتشر شده است تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه گذار خارجی در حال فراهم کردن مقدمات کار است.
مهدوی نیا گفت: در زمینه انرژی های نو و استفاده از انرژی زیست توده و استفاده از زائدات درختان، فضولات دامی و فاضلاب ها، شهرهای سیرجان و بم انتخاب شده اند که مطالعات توسط مشاور طرح انجام و نیروگاه بیو گاز برای این 2 شهر طراحی شده است و ارائه طرح برای انتخاب سرمایه گذار تا اوایل سال آینده انجام خواهد شد.
وی با اشاره به بارش ها و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط استان کرمان گفت: در جنوب استان به علت اینکه از سه سال قبل نسبت به مقاوم سازی شبکه اقدام شده بود خوشبختانه شاهد کمترین خسارت و خاموشی بودیم.
وی گفت: در بحث آموزش نیروها، جانشین پروری و توانمند سازی فردی با مشاور قرارداد داریم و برای تمامی کارشناسان در دست اقدام است و از طرف سازمان برنامه و بودجه یکی از دستگاه های پایلوت برای اجرای این طرح هستیم.
سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان که روز چهارشنبه چهارم اسفند در سالن ورزشی برق منطقه ای کرمان گشایش یافت تا هشتم اسفند ادامه دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.