به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت این عالم مجاهد آورده است، آیت الله هاشمی رفسنجانی با تمام معنا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرد.
حسین امیری خامکانی در ادامه این پیام آورده است، آیت الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی کلمه همه عمر خود را در خدمت به اسلام و انقلاب سپری کردند.
در این پیام می خوانیم، ایشان از عنفوان جوانی در خدمت حوزه ها و طلبه ها و کمک به توسعه دین بودند و بعد از آن با تمام توان برای پیروزی انقلاب و کمک به امام و رهبری و کمک به توسعه و پایداری انقلاب تلاش کردند.
** آیت الله هاشمی به عنوان یکی از مبارزان مهم علیه نظام طاغوت نقش ویژه ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایفا کرد
به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
وی در این پیام بعد از ذکر نام خدا و آیه 'انا لله و انا الیه راجعون' آورده است، خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری موجب تالم و تاثر فراوان گردید.
در ادامه آمده است، ایشان به عنوان یکی از مبارزان مهم و با سابقه درخشان، علیه نظام طاغوت و به عنوان شاگرد امام خمینی (ره) و رفیق و همسنگر مقام معظم رهبری نقش ویژه ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایفا نمود.
پورابراهیمی می افزاید، مسئولیت های مهم و حساس ایشان بعد از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم همواره در ذهن دلدادگان انقلاب اسلامی ایران خواهد ماند.
وی آورده است، اینجانب رحلت این عالم مجاهد را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده، بستگان و دوستداران ایشان، تسلیت گفته و برای ایشان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل از درگاه ایزد منان مسئلت می‌ نمایم.
** آیت الله هاشمی رفسنجانی سردار بی بدلیل سازندگی بود
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیام تسلیتی آورده است،
بسم الله الرحمن الرحیم، انالله و انا الیه راجعون، رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و فقیه عالی قدر شورای خبرگان رهبری، مجاهد، مبارز، انقلابی نستوه، یار دیرین امام و یاور ولایت و سردار بی بدلیل سازندگی که تمام عمر پربرکت خویش را صرف احیای اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی ایران نمود موجب تأثر و تألم فراوان گردید.
شهباز حسن پور ادامه می دهد، اینجانب ارتحال این عالم ربانی را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌ های علمیه، بیت مکرم آن مرحوم، ملت شریف ایران، مردم ولایتمدار استان کرمان بویژه مردم شریف شهرستان های سیرجان و بردسیر تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌ نمایم.
** نماینده جیرفت در گذشت ناگهانی یار دیرین امام (ره) و یاور رهبر را تسلیت گفت
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز، درگذشت ناگهانی و دردناک یار دیرین امام (ره)، یاور رهبر انقلاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به تمام مردم ایران، مخصوصا حوزه انتخابیه خود تسلیت گفت.
یحیی کمالی پور در این پیام تسلیت آورده است، انالله و اناالیه راجعون، ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشمند بزرگ، عالم عالیقدر، مبارز نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را به ملت ایران تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عالم بزرگ از دست رفته علو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستاریم.
** ارتحال یار دیرین امام و مظهر صبر و صلابت باعث تاثر همگان شد
نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشمند بزرگ، عالم عالیقدر و یار دیرین حضرت امام خمینی ( ره) باعث تاثر همگان شد.
احمد حمزه ای در ادامه آورده است، انالله و انا الیه راجعون، ارتحال نابهنگام و ناباورانه یار دیرین امام، استوانه و برگ زرین تاریخ انقلاب، ملجاء مردم، مظهر صبر و صلابت و فریاد و نهیب در سکوت؛ علاقمندان به میهن سرافراز و دلباختگان به جمهوری اسلامی را ماتم زده کرد و در اقیانوس پرتلاطم و مواج حزن و اندوه فرو برد.
وی می افزاید، این ضایعه غیرقابل جبران و مصیبت بزرگ را بر همه عدالتخواهان و مصلحان، حضور مقام معظم رهبری فرزندان برومند و همسر خستگی ناپذیر آنحضرت تعزیت و تسلیت عرض نموده، صبر جزیل، غفران و رحمت بی پایان خالق رحمان و حشر با امام راحل عزیز، شهدا، اولیاء و انبیاء الهی از بارگاه رب رحمان مسالت می نمایم.
** آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی ممتاز و تکرار نشدنی در تاریخ معاصر ایران است
فرماندار جیرفت نیز در پیامی ارتحال آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت
احمد امینی روش در این پیام آورده است، خبر درگذشت جانگداز مجاهد فقیه، یار دیرین امام (ره)، یاور روزهای سخت انقلاب و رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، شوکی بزرگ بر پیکر ملت شریف ایران بود و موج عظیمی از غم و اندوه را در سرتاسر کشور رقم زد.
وی آورده است، مبارزات مستمر این شخصیت عالیقدر در راه برپایی حاکمیت دینی در دوران پیش از انقلاب و حضور موثر و تعیین کننده او در همه عرصه‌ های انقلاب از آغاز تا امروز از وی شخصیتی ممتاز و تکرار نشدنی در تاریخ معاصر ایران ساخته است.
وی می افزاید، ایشان پس از عمری مجاهدت و تلاش بی وقفه در راه اسلام و انقلاب به یار دیرین خود امام خمینی (ره) پیوستند و یاد و خاطره ایشان تداعی گر روزهای پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تلاش های دلسوزانه ایشان برای مجد و عظمت ایران اسلامی همواره بر تارک تاریخ این سرزمین خواهد درخشید و بر همین اساس ضمن ارج نهادن به خدمات ارزشمند و عمر بابرکت این عالم مجاهد، مراتب تسلیت و تعزیت خود را به پیشگاه امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت عزیز ایران و مردم دارالولایه شهرستان جیرفت ابراز می دارم و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسالت دارم.
همچنین مدیران استان کرمان نیز از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، مدیرکل پست، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در پیام هایی جداگانه درگذشت این یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت.
وی یار دیرین امام و رهبری، عضو شورای انقلاب، جانشین امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس، دو دوره رییس جمهوری، سه دوره رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و سال ها رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
حضرت آیت الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، ارتحال رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی را تسلیت گفتند.
هیات دولت نیز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام (ره) و رهبری، طی بیانیه ای، سه روز عزای عمومی و سه شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرد.
پیکر یار دیرین امام و رهبری صبح روز سه شنبه - 21 دی - در تهران تشییع خواهد شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.