به گزارش ایرنا نادر ملایی روز پنجشنبه در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان جیرفت افزود: اشراف نداشتن ماموران مبارزه با قاچاق کالا بر اظهارنامه های وارداتی و نبود ساز و کار گمرکی در این شهرستان باعث ورود کالای قاچاق به بازار می شود.
وی گفت: بیانات رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به روشنی وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی را مشخص کرد و این حکم داده شد که اگر کالایی به صورت قاچاق وارد کشور شد در انظار عمومی به آتش کشیده تا انگیزه های قاچاق از ریشه خشکانده شود.
وی اظهار کرد: با توجه به این که شهرستان جیرفت در مسیر ترانزیتی کشور افغانستان و بندرعباس واقع شده لازم است نظارت های بیشتری در این خصوص انجام گیرد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت اضافه کرد: باید دوره های آموزشی لازم برای ماموران مبارزه با قاچاق کالا برگزار شود، همچنین تعامل بین آنها و برنامه ریزی برای مقابله با معضل قاچاق کالا بیشتر باشد.
وی گفت: ارائه نرم افزار کنترلی جدید، اطلاعات فنی اخذ بار و حمل و نقل آن و برخوردهای انتظامی، ارزیابی وضعیت کلی استان در خصوص انجام هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا از جمله بخش های آموزشی است که باید ارتقاء یابد.
ملایی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در زمینه قاچاق کالا و ارز در شهرستان جیرفت نبود امکانات کافی گمرکی می باشد و اگر گمرک این شهرستان امکانات لازم را برای جواب استعلامات لازم کالای قاچاق را داشته باشند می توانیم ساماندهی خوبی را در این زمینه داشته باشیم.
وی افزود: خوشبختانه صنوف در زمینه مبارزه با کالای قاچاق همکاری لازم را داشته اند و در برگرداندن احساس آرامش به بازار و مردم تمام تلاش خود را انجام داده اند.
وی گفت: در برخورد مبارزه با قاچاق نباید اقداماتی را انجام دهیم تا در نهایت به مردم آسیبی وارد شود و اجرای این کار باید با تدبیر انجام گیرد که آن هم شناسایی مبادی ورودی کالاهای قاچاق می باشد.
معاون فرماندار جیرفت قاچاق چوب، دام و گیاهان دارویی را عمده کالاهای قاچاق در این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: لازم است تا نظارت کافی در این زمینه صورت گیرد و در این زمینه نیروی انتظامی فعالیت بیشتری را باید انجام دهد.
وی گفت: در گذشته قاچاق سوخت برای چاه های غیرمجاز در این شهرستان به عنوان کالایی اساسی برای قاچاق محسوب می شد ولی در حال حاضر با تدابیری که اندیشیده شده این مشکل به حداقل رسیده است.
وی از ورود داروی تقلبی به بازار جیرفت خبر داد و افزود: سازمان غذا و دارو باید در این زمینه ورود پیدا کند و لازم است تا بسیاری از این داروها ساماندهی شود.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.