به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، محمد محسن بیگی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) در کرمان افزود: اگر در گذشته انتقال دانش و تجربه بر اساس امکانات و ظرفیت ها بود، امروز این روند به شکل ویژه ای تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: هر اندازه که بر دانشمان اشراف و باور داشته باشیم برای انتقال این دانش و باور به دانش آموزان باید با سلیقه، ذائقه و دانش روز با آنها صحبت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هدف در اسناد بالادستی و اهداف کلان و خاص نظام تعلیم و تربیت، سعادت و کمال انسان است و بهترین بستر برای رسیدن به کمال و سعادت، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است.
وی تاکید کرد: باید هماهنگی لازم را بین ارکان مختلف تعلیم و تربیت به وجود بیاوریم و از ابزار و امکانات مناسب برای انتقال دانش و خواسته هایمان استفاده کنیم.
محسن بیگی افزود: امروز نیازها از متن مدرسه و دانش آموزان برخاسته می شود و معلمان به عنوان افرادی که نیاز دانش آموزان را تشخیص می دهند در این حوزه نقش اثرگذار دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مشارکت دانش آموزان و معلمان در تولید محتوای مورد نیاز بویژه با نگاه و ابزار جدید می تواند نقش بسیار موثری برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادی آموزش داشته باشد.
وی تاکید کرد: بسیاری از فرهنگیان می توانند علم، خلاقیت و تجربه یکدیگر را به منصه ظهور برسانند و با دیگران به مشارکت بگذارند که گام بزرگی در ایجاد عدالت آموزشی است.
وی گفت: امروز منابع درسی ما به صورت واحد از جایی الزاما و اجبارا به مدرسه تحمیل نمی شود و تولید محتوا با مشارکت فراگیر و همگانی ارکان مختلف آموزش و پرورش در مراحل یاددهی و یادگیری همراه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز ارسال و انتقال پیام با زبان و بیان توسط یک مرجع به نام معلم صورت نمی گیرد و هم مرجع ها و هم شیوه ارسال برای دانش آموران و افراد جامعه متنوع و متکثر شده است.
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد) با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مرکز علمی، آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان (پژوهشکده تعلیم و تربیت) برگزار شد.
دریافت کننده و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.