دکتر غلامعلی حقیقت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته را پنج واحد اعلام کرد و افزود: واحدهای جدید فناور پس از تایید شورای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به این مجموعه اضافه شدند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۹ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ۱۲ ایده محصول محور وجود دارد.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به برگزاری سومین نشست شورای فناور دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و گفت: در این نشست پنج ایده محصول محور در قالب چهار واحد فناور پس از ارائه، توسط اعضای شورا تایید شدند.

وی عملکرد واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نوپا بودن فعالیت مرکز رشد جیرفت این عملکرد خوب بوده است.

حقیقت اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان یا دارای فناوری، در کارآفرینی، توسعه فناوری و به تبع آن ارزش افزوده و رونق اقتصادی نقش بسیار موثری دارند لذا یکی از زیرساختهای مهم برای کاهش خطرپذیری این شرکت‌ها به ویژه در شروع فعالیت، مراکز رشد هستند.

وی تصریح کرد: مرکز رشد سلامت با ارائه خدمات حمایتی به دنبال ایجاد و توسعه کسب و کارهای جدید توسط کارآفرینانی است که در قالب واحدهای نوپای فعال، در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.                                              

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.