سیدعلی حاج سیدعلیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن قدردانی از راهدارانی که با تلاش های شبانه‌روزی در حفظ و نگهداری راههای برون شهری استان کرمان از جان خود هزینه می‌کنند افزود: این ارزیابی با توجه به فعالیت‌های گسترده ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌های تابعه این استان در امور بهسازی، نگهداری و ایمن سازی محورهای مواصلاتی صورت گرفته است.

حاج سیدعلیخانی افزود: تهیه گزارش‌های برخط در حوزه راههای روستایی، راهدارخانه ها و امور راهداری جاری، پروژه های راهداری و در نهایت ثبت عملکرد گشت های راهداری از دیگر آیتم های ارزشیابی در سامانه جامع راهداری بوده است که در اسفندماه ۹۸ توسط سازمان متبوع به این اداره کل ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: طی یکماه گذشته ۶۱ هزار و ۳۶ فعالیت عملکردی که در محورهای استان توسط راهداران ادارات شهرستانی انجام گرفته بود در سامانه ثبت گردید و تحلیل این عملکرد و مقایسه آن با استان های دیگر، این اداره کل حائز رتبه دوم شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در ارتباط با فعالیت شهرستان های استان گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کرمان در بخش ماشین آلات راهداری و در حوزه پل و ابنیه فنی راهها به همراه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بم رتبه نخست را در بین شهرستان های سراسر کشور کسب نمودند.

احسان عراقی‌زاده از همکاران راهداری در کلیه شهرستان ها که با تلاش و کوشش شبانه روزی خود در جاده ها جانفشانی می کنند تشکر نموده و افزود: امیدواریم با استفاده از این سامانه بتوانیم گوشه ای از فعالیت های این تلاشگران جاده ها را به مردم استان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در سامانه جامع ثبت فعالیت های راهداری ۴ گزینه شامل علائم ایمنی، ماشین آلات راهداری، پل ها، انبار و اموال، مورد ارزیابی قرار می گیرد، لذا در بخش پل های جاده ای،  ابنیه فنی مانند: دیوارهای ساحلی و آبنما طراحی گردیده و علاوه بر این، انواع قراردادهای منعقده و بازدیدها ثبت می شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: ۳۵۰ نفر نیروی راهدار در ۳۲ راهدارخانه استان، عملیات سخت  راهداری را در حدود ۱۵ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی انجام میدهند .

وی افزود: دامنه فعالیت راهداران وسیع است از جمله این فعالیت ها  میتوان به انجام روکش آسفالت محور ها، بهسازی و تعریض پل ها، تعریض جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز، نصب انواع علائم و گاردریل، خط کشی و.... اشاره نمود.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: محورهای برون شهری به عنوان سرمایه عظیم ملی محسوب می شوند و این اداره کل همواره در حفظ و نگهداری راهها، حداکثر توان خود را به کار می گیرد و انتظار ما از کاربران جاده ای این است که در امر نگهداری جاده ها با راهداران همکاری نمایند.
وی هریک از هم استانی های عزیزمان را یک راهدار خواند و گفت: توجه کامل به علائم رانندگی با رعایت قوانین و مقررات در طول سفر، توام با حفظ و نگهداری راهها، نتیجه ارتقای ایمنی و کاهش سوانح و تلفات را در پی خواهد داشت.
عراقی زاده  با اعلام شماره ۱۴۱ سامانه اطلاعات راهها افزود: هم استانیهای گرامی جهت انتقال  هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنــهاد مرتبط با حوزه راهــداری استان ، می توانند مراتب را از طریق  سـامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به ما اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.