به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز پنجشنبه در نشست با معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: باید به دنبال مولفه های رونق  اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پس از کرونا باشیم.

 وی تصریح کرد: دغدغه های اقتصادی و اقتصاد فرهنگ و هنر در دوران پساکرونا برای ما یکی از نگرانی‌های اصلی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: آسیب‌های مالی در این قشر زودتر از سایر صنوف خود را نشان می‌دهد و به همین دلیل  نگرانی‌های خود را به استانداری و وزارتخانه انتقال داده‌ایم و در انتظار اتخاذ تصمیم‌های اثرگذار هستیم.

وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته به حوزه فرهنگ و هنر کرمان بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خسارت به دلیل بیماری کرونا وارد شده و این میزان خسارت برای چرخه اقتصادی فرهنگ و هنر، موسسات و آموزشگاها و سایر صنوف، بی تردید موجب خسارت های قابل توجهی می شود.

علیزاده تصریح کرد: پیش از این و در جلسات مکرر از مدیران و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خواسته شده با تشکیل گروه های متعدد در همه بخش ها، مسایل اقتصادی حوزه بزرگ فرهنگ و هنر را با حضور روسای انجمن ها، مسئولان خانه هنرمندان استان، مدیران موسسات و آموزشگاه ها و فعالان فرهنگی و هنری مورد نقد و بررسی قرار بدهند و راهکارهای هدفمند و مشخصی در این زمینه ارائه کنند.
وی ادامه داد: سیاست کلی و اولویت مهم ما در سال جاری  همین نکته است و به تبع در همه ادارات شهرستانی ما در سراسر استان کرمان نیز پیگیری خواهد شد و انتظار داریم با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر راه های برون رفت از بحران پساکرونا، به شکل روشن و کارشناسی مشخص شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.