به گزارش ایرنا، علی میربابایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران فعالیت های موکب خاتم الانبیا را در راستای مقابله با ویروس کرونا برشمرد و افزود: طرح راه اندازی کارگاه های جهادی برای تولید ماسک رایگان در قالب "طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه نخستین کارگاه تولید ماسک از ۲۶ اسفند سال گذشته در رفسنجان راه اندازی شد و در حال حاضر تعداد این کارگاه ها به ۳۸ مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ نفر از بسیجیان و فعالان در کارگاه های تولید ماسک ادامه داد: روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک در این این کارگاه ها تولید می شود.

میربابایی افزود: تولید ماسک رایگان با کیفیت در این کارگاه ها تحت نظارت معاونت بهداشتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۱ هزار عدد ماسک در ۲۳ روستا و ۱۳۰ هزار ماسک در سطح شهر رفسنجان توزیع شده است.

میربابایی گفت: با حمایت خیریه خیرین سلامت ۲۰ میلیون تومان مواد ضدعفونی کننده دست در کارگاه های تولید ماسک رفسنجان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در کشور مسائل و مشکلاتی را به وجود آورده است تصریح کرد:  از ۱۶ اسفند سال گذشته فعالیت های جهادی در رفسنجان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: موکب خاتم‌ الانبیا در بحران کرونا ضدعفونی ‌و گندزدایی اماکن عمومی، خودپردازها، معابر شهری؛ تولید و توزیع رایگان ماسک و کمک به سیل زدگان رودبار جنوب را انجام داد.

میربابایی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ خودپرداز روزانه در ۲ شیفت و برخی مسیرها در سه شیفت توسط ۲۰ نفر از خادمان موکب خاتم الانبیا در شهر رفسنجان گندزدایی شده است اظهار داشت: برای ضدعفونی کردن سطح شهر نیز تاکنون روزانه ۵۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۳۰ هزار لیتر آب ژاول (ماده اولیه مواد ضدعفونی کننده سطوح ) برای معابر شهری استفاده شده است.

مسئول موکب خاتم الانبیا (ص) رفسنجان با اشاره به اینکه برای انجام فعالیت های ذکر شده و مبارزه با ویروس کرونا در مجموع ۱.۵ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: خیرین و ارگان های مختلف در این راستا ما را حمایت کردند.

وی گفت: برای کمک به سیل زدگان رودبار جنوب نیز توسط این موکب کمک هایی شامل ۲ هزار و ۱۰۰ آب معدنی، کنسروجات به میزان ۱۰۰ میلیون ریال، اقلام بهداشتی به میزان ۵۰ میلیون ریال، نان خشک، لباس های بچه گانه، مردانه و زنانه و بالغ بر یکهزار عدد ماسک جمع آوری و طی ۲ مرحله به این منطقه ارسال شد.

رفسنجان با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.