به گزارش خبرنگار مهر، مجید رنجبر کاظمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه کمبودهایی برای مبارزه با این معضل از جمله ماسک، دستکش، گان و لباس کارکنان بهداشتی درمانی احساس می‌شد خیریه خیران گمنام رفسنجان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اقدام به تهیه پارچه و تولید ماسک و لباس بیمارستان (گان) بهداشتی کردند.

وی افزود: در ادامه این فعالیت‌ها برخی مؤسسات خیریه دیگر مانند موکب خاتم الانبیا و بسیج نیز وارد این عرصه شده و به تولید ماسک پرداختند.

رنجبرکاظمی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ کارگاه در رفسنجان مجوز تولید ماسک و وسایل حفاظت فردی را دریافت کردند.

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: همزمان با تولید این محصولات، در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کمیته‌ای به منظور نظارت بر کارگاه‌های تولیدی با حضور و مشارکت معاونان بهداشتی و غذا و داروی دانشگاه و کارشناسان این دو معاونت تشکیل شد.

رنجبرکاظمی ادامه داد: این کمیته با برگزاری جلسات متعدد پیگیر حل مشکلات موجود در تولید ماسک و یاری رسانی به تولیدکنندگان برآمده است؛ همچنین کارشناسان این دو معاونت با بازدیدهای مشترک و یا جداگانه بر امر تولید در این کارگاه‌ها نظارت داشته‌اند.

رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابراز داشت: در ۵۰ کارگاه تولید ماسک در رفسنجان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۷۰ هزار ماسک تولید و توزیع شده است.

وی افزود: تاکنون این کارگاه‌های تولیدی که تحت پوشش مؤسسه خیران گمنام یا موکب خاتم لانبیاء یا بسیج بوده‌اند مورد بازدید کارشناسان کمیته مذکور قرار گرفته و مجوز تولید دریافت کرده‌اند.

رنجبرکاظمی یادآور شد: ماسک‌های تولیدی و تأیید شده کمیته نظارت باید دارای برچسب مشخصات باشند و سپس توزیع شوند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی ازکارگاه های جدید که از طرف این نهادها معرفی شده و یا مستقلاً خواستار تولید ماسک باشند با ارائه درخواست و تأیید از طرف کمیته مذکور می‌توانند اقدام به تولید ماسک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.