به گزارش خبرنگار مهر، سید وحید احمدی طباطبایی در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال بازگشایی تعدادی دیگر از اصناف اظهار کرد: با شیوع کرونا، مردم از ۳۰ بهمن همکاری خوبی داشتند اما باید در نظر داشت که مردم را تا یک حدی می‌توان در خانه نگه داشت و این وضعیت در خصوص اصناف هم صادق است.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات اصناف را هم مورد توجه قرار دهیم، افزود: تعطیلی موقت برخی کارخانجات می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر ضمن توجه ویژه به بحث سلامت مردم باید مسائل اقتصادی دیده شود، گفت: ممکن است اختلاف نظرهایی بین وزارت بهداشت و سیاست‌های کلی ستاد ملی مدیریت کرونا وجود داشته باشد که طبیعی است و باید در مجموع خیر الامور را در نظر بگیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: اگر شغلی می‌خواهد شروع به کار کند باید به گونه‌ای باشد که کمترین ضرر به سلامت مردم زده شود.

وی با اشاره به اینکه باید فاصله افراد حفظ شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار احتمال انتقال ویروس پایین بیاید، تاکید کرد: افراد به محض اینکه علامت دار شدند باید در خانه بمانند و از مراجعه به محل کار پرهیز کنند.

احمدی طباطبایی با اشاره به اینکه وضعیت کشورها قابل قیاس با یکدیگر نیست، تصریح کرد: کره جنوبی به لحاظ اقتصادی قوی است و تعطیلی دو ماهه کارخانجات مشکل خاصی برایشان ایجاد نمی‌کند اما ما باید در کشور بر اساس شرایط خودمان تصمیم بگیریم.

وی گفت: هر کشوری باید به صورت بومی و براساس شرایط ویژه خودش تصمیم گیری کند، ایتالیا و کره در زمینه کرونا به گونه‌ای رفتار کردند که حکومت نظامی شد و مردم حتی به خیابان‌ها هم نمی‌آمدند اما در کشور ما بسته به شرایط بومی به گونه‌ای دیگر عمل شد و مردم به نسبت همکاری خوبی داشتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اگر همکاری مردم نبود شاید به سطح حکومت نظامی هم می‌رسیدیم، بیان کرد: در شرایط حساس کنونی در کنار اهمیت سلامتی باید توجه داشت که اقتصاد هم بسیار مهم است.

احمدی طباطبایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص میزان ابتلای کادر درمان به کرونا بیان کرد: کادر درمان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و خوشبختانه در استان کرمان مرگ و میر در کادر درمان نداشتیم علیرغم اینکه از ابتدای اپیدمی تا روز گذشته ۳۰ نفر از این افراد دچار بیماری شده‌اند.

وی گفت: کادر درمان به دلیل تماس بیشتر با بیماران مبتلا به کرونا بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند و افزایش آمار کادر درمان طبیعی است ضمن اینکه نمونه گیری بیشتری از آنها انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در زمان پیش از کرونا و بعد از طرح تحول سلامت در برخی بخش‌های بیمارستان‌ها با کمبود کادر پرستاری مواجه بودیم اما در زمان اپیدمی کرونا بسیاری از بخش‌های دیگر مانند جراحی ترمیمی تعطیل شدند؛ به همین دلیل پرستارهای بخش‌های گفته شده به کمک بخش‌های درگیر بیماری‌های تنفسی آمده‌اند.

وی گفت: در هر حال باید بپذیریم که در شرایط کنونی کادر درمانی فشار زیادی را تحمل می‌کنند و اگر این افراد خسته شوند کسی نمی‌تواند جایگزین آنها شود و در واقع کادر درمانی خودشان را وقف مردم می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.