محمود رئیسی فرماندار عنبرآباد شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران از شب گذشته آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت که موجب طغیان رودخانه‌های فصلی در بخش مرکزی و جبالبارز جنوبی شد.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه توکل‌آباد باعث شد راه ارتباطی ۱۰روستا به صورت موقت مسدود شود.

فرماندار عنبرآباد تصریح کرد: بارش‌ها به بخش‌های کشاورزی، مزارع، گلخانه‌ها و دامپروری خسارت وارد کرد که برآورد میزان خسارات در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تعدادی از سیل‌بندهای این شهرستان در پی بارش باران در حال تخریب است، گفت: در صورت تداوم بارندگیُ برخی از مناطق مسکونی در معرض خطر سیل قرار می‌گیرند.

رئیسی ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص بازگشایی مسیرها و ایمن‌سازی سیل‌بندها انجام می‌شود.

وی به بازدید خود از مناطق خسارت دیده در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: اکیپ‌هایی برای امدادرسانی به مردم اعزام شدند.

فرماندار قلعه‌گنج نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش‌های واصله از تیم‌های امدادی، سیلاب راه دسترسی به روستاهای بلبل‌آباد،شمزان هیئت، شمزان چاه‌باغ،شمزان جهاد، تم‌چلی، کلاتک جوسی و شهید چاه‌نصیری مسدود کرده است.

مهدی شهسواری تصریح کرد: همچنین تعدادی از منازل مسکونی در روستاهای بلبل‌آباد،ریگ سلمی،شریک‌آباد،شمزان چاه‌باغ، شمزان هیئت، شمزان جهاد، چاه زیهد و محله زرگل کوچک‌ قلعه‌گنج دچار آبگرفتگی شدید شدند.

وی اضافه کرد: در منطقه رمشک نیز در پی تخریب حدود ۲۰۰ متر شبکه آبرسانی، خط انتقال آب ده‌بالا قطع و آب آشامیدنی ۲ روستا با ۱۵۰ خانوار قطع است.
فرماندار قلعه‌گنج اظهار داشت: با مساعدت هلال‌احمر اقلام غذایی و گرمایشی بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شد.

وی تصریح کرد: مسیرهای اصلی شهرستان و محورهای قلعه‌گنج به کهنوج و قلعه‌گنج به منوجان و قلعه‌گنج به رمشک باز و تردد در آنها جریان دارد.

شهسواری از مردم خواست از سفرهای غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند.

عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری و قلعه‌گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.