به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و همچنین چهل و یکمین سالروز تاسیس کمیته امداد افزود: مردم خیر و نیکوکار استان کرمان سال گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و کالایی در جشن نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند.

صادقی با اشاره به روزهای پایانی سال بر توجه جدی به نیازمندان تاکید کرد و افزود: امیدواریم مردم خیر و نیکوکار استان کرمان با مشارکت در جشن نیکوکاری به کمک نیازمندان بشتابند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طی ۴۱ سال فعالیت خود اقدامات خوبی را به ویژه در زمینه محرومیت زدایی انجام داده است تصریح کرد: از ابتدای شکل گیری این نهاد مبنای کار بر این بوده که مشکلات مردم توسط خود مردم حل شود و هرگز از مردم نبوده و با همکاری مردم خدماتی را به نیازمندان ارائه کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان به افزایش مشارکت مردم در برنامه های مختلف این نهاد اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات اقتصادی خوشبختانه کمک های مردم به این نهاد افزایش داشته است و مردم نیازمندان و اقشار محروم را فراموش نکردند.

وی ادامه داد: از جمله دلایلی که مردم به کمیته امداد اعتماد می کنند این است که ما سعی کرده ایم شفاف عمل کنیم و با مردم رو راست باشیم و واقعیت‌ها را مردم بگوییم.

صادقی به حضور مدیران و امدادگران کمیته امداد در مناطق محروم و در بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: حضور ما در منزل مددجویان  همیشگی است و اعتقاد ما بر این است که حضور فیزیکی موجب می شود تصمیم گیری های خوبی صورت گیرد.

وی به حضور مستمر مدیران و امدادگران کمیته امداد استان کرمان در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: تفکر جهادی امدادگران کمیته امداد موجب شده بی تکلف و کم هزینه در مناطق محروم حضور پیدا کرده و به محرومان خدمات رسانی کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به پایین بود آمار طلاق در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اشاره و تاکید کرد: مددجویان این نهاد به دلیل این که به حداقل ها قانع هستند زندگی آن ها پایدارتر است و آمار طلاق در بین خانواده‌های مددجو کمتر است.

وی نگاه اصلی کمیته امداد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان دانست و افزود: اشتغال و توانمندسازی مددجویان بزرگترین رکن کمک به خانواده ها است تا بتوانند روی پای خود بایستند و درآمد کسب کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به تولیدات فرش و گلیم مددجویان این استان در ۱۱ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: مددجویان در ۱۱ ماه امسال ۱۶۳۷ تخته فرش و گلیم به متراژ ۲۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع تولید و روانه بازار فروش کرده اند.

وی ادامه داد: ارزش فرش های تولیدی مددجویان بیش از ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در ادامه همچنین از تولید حدود ۲۰ تن عسل توسط مددجویان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: هم چنین طی این مدت مددجویان تولیدات خوبی نیز در زمینه محصولات دامی از جمله شیر و  گوشت داشته اند. 

صادقی به ظرفیت های مختلف کرمان و بهره مندی این استان از نعمت های خدادادی از جمله آب، خاک و نور خورشید اشاره کرد و افزود: اگر از این ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی استان به خوبی بهره گرفته شود می توان کل کشور را پوشش داد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی در استان توسط این نهاد اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح مددجویان کمیته امداد استان طی ۲ سال گذشته بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان به دولت برق فروخته اند و تاکنون ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی در کرمان برای مددجویان وارد مدار شده است.

وی به ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایان اشاره و بیان کرد: کارفرمایانی که فرزندان مددجویان را به کار بگیرد علاوه بر پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال توسط این نهاد هم چنین به ازای به کارگیری هر فرزند مددجو مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارفرما پرداخت می‌شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.