به گزارش ایرنا، جواد فلاح روز دوشنبه در آیین بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا در کرمان افزود: ایران و نظام جمهوری اسلامی به دلیل حضور سردار سلیمانی در قبال زادگاه سردار دلها وظیفه ای دارند و موسسه شهید رجایی هشت بیمارستان در دست ساخت دارد و افتخار می کند برای مردم به خصوص در شهر کرمان کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه پروژه شهید بادپا یک پل با آخرین تکنولوژی روز دنیا است اظهار داشت: این پروژه از ۲ پل به طول ۵۰۰ و ۸۰۰ متر تشکیل شده که ۱۶۶ شمع، ۲۱ ستون و کوله و ۳۱۱ عدد سگمنت دارد که مثل دانه های تسبیح با کابل متصل شده اند.

مدیرعامل موسسه شهید رجایی گفت: ۲۵ هزار مترمکعب مجموع بتن ریزی و چهار هزار تن آرماتور در پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا به کار رفته و به صورت سه سطحی اجرا شده و از نظر فنی پل حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: این پروژه از نظر کیفیت، ظرافت و زیبایی در نوع خود بی نظیر محسوب می شود و موسسه شهید رجایی تاکنون بیش از ۵۰ پل در کشور احداث کرده است.

فلاح تصریح کرد: بتن تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا از نوع اچ پی سی با کارایی بالا است و دوام و عمر مفید این بتن قابل مقایسه با انواع قبل نیست و پوشش نهایی نانو روی سگمنت های این طرح اجرا شده که با افزایش کیفیت عمر پروژه را افزایش می دهد.

وی افزود: این پل از نظر زیبایی و کیفیت سرآمد دیگر نمونه ها و خدمتی کوچک به مردم نجیب کرمان است و با وجود این پل آمار تصادفات این منطقه از شهر کاهش می یابد.

مدیرعامل موسسه شهید رجایی بیان داشت: کار اجرایی پروژه امیرکبیر و هوانیروز آغاز شده و به زودی به اتمام می رسد و از ۹ پروژه کرمان تعداد چهار پروژه تاکنون افتتاح شده و ۲ پروژه نیمه تمام باقی مانده و ۲ پروژه طراحی شده که در صورت پذیرفتن مدیران شهری اجرا می شود.

وی ادامه داد: افزون بر ۹۶ درصد نیروهای طرح های کرمان بومی این شهر هستند و افتخار می کنم که اینچنین کار بزرگی را با تکنولوژی مهندسی انجام می دهند و قرارگاه خاتم الانبیا همزمان در نقاط دیگ کشور در عرصه های هولدینگ نفت و گاز، صنعت و معدن، دریایی، راه و شهرسازی فعالیت می کند.

عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح شهید بادپا توسط موسسه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از پنج سال پیش آغاز شد و امروز (دوشنبه) پنجم اسفندماه همزمان با روز مهندس در کرمان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.