عباس سعیدی روز سه شنبه در رزمایش ملخ صحرایی در هفته پدافند غیرعامل افزود: با توجه به اعلام سازمان خوار و بار جهانی مبنی بر ریزش ملخ ها به استان کرمان، با حضور استاندار کرمان جلسه ای تشکیل و حسب دستور استاندار، فرمانداران مرتبط و ادارات به حالت آماده باش درآمده و دستورات لازم توسط استاندار صادر شده است.

در ادامه این رزمایش بر اساس گزارش مدیریت جهادکشاورزی ارزوئیه مبنی حمله ملخ به مناطق تحت پوشش این شهرستان و حسب دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تیم پایش متشکل از کارشناسان معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات به منطقه اعزام شدند.

در مراحل انجام این پایش، استانداری کرمان، فرمانداری این شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی همکاری و تمامی امکانات در اختیار این گروه قرار گرفت.

پس از پایش و ردیابی آفت مذکور در سطح ۴۰ هزار هکتار از مناطق تحت پوشش رزمایش در شهرستان ارزوئیه،  مشخص شد و سطحی حدود ۲۰۰ هکتار آلوده به آفت مذکور بود که مبارزه با آن با موفقیت انجام شد.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل از تمام واحدهای مربوطه درخواست کرد، با آمادگی لازم آماده مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در آینده باشند.

در راستای تهدیدات زیستی، کارگروه پدافند غیرعامل این سازمان به منظور آمادگی لازم در صورت حمله ملخ صحرایی به استان کرمان، رزمایشی با عنوان ملخ صحرایی را در هفته پدافند غیرعامل با حضور اعضاء کارگروه مذکور برگزار کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.