به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز شنبه در نشست کار گروه گردشگری استان کرمان افزود: در سال های اخیر تلاش‌ها و اقدامات خوبی بمنظور رونق گردشگری در این استان انجام شده و کمک همه کسانی که در مجموعه گردشگری استان حضور دارند، می‌تواند موثر واقع شود.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری استان کرمان تصریح کرد: مباحث برای تصویب این طرح باید ادامه پیدا کند و همه ظرفیت‌های گردشگری استان دیده شود و هر چه سریعتر کمیته فنی برای رفع مشکلات طرح شکل بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در این نشست گفت: نخستین برنامه هفته گردشگری در این استان با سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز می شود.

فریدون فعالی با اشاره به تهیه طرح گردشگری استان کرمان افزود: قول داده بودیم که طرح توسعه و جامع گردشگری استان را تهیه کنیم و در نشست امروز نظرات اعضای گروه کاری را در این رابطه جویا می‌شویم تا بر اساس برنامه زمانبندی شده تا پایان سال ۹۹ تدوین و آماده شود.

وی تصریح کرد: باید برای توسعه گردشگری طرح و برنامه داشته باشیم که تهیه طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این بخش لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: مرمت و ساماندهی باغ موزه هرندی شهر کرمان، خانه اوشیدری،  بازار قلعه محمود، قلعه اردشیر و قلعه دختر و ساماندهی  و باغ شاهزاده ماهان از اولویت های برنامه ها در حال حاضر محسوب می‌شود.

فعالی اظهار داشت: همچنین ساماندهی ارگ قدیم بم، حوزه جیرفت و موزه های استان نیز به زودی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: کرمان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که متاسفانه تاکنون از این فرصت‌ها به‌درستی استفاده نشده و اقدامات انجام شده تاکنون دستاوردهای لازم را نداشته است  و هر کاری می کنیم که گردشگری استان متحول شود.

۷۴۳۷ / 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.