به گزارش ایرنا، جهانبخش حیدری روز شنبه در دیدار رئیس سازمان امور عشایری کشور از شهرستان دالاهو افزود: تاسیس اداره امور عشایری در شهرستان، کمک اعتباری برای بهبود راه های ارتباطی و تامین آب و سایر مایحتاج مورد نیاز زندگی عشایر از درخواست های شهرستان است.
وی اظهار داشت: جامعه عشایری شهرستان دالاهو با چهار هزار و 270 خانوار و جمعیتی نزدیک به 25 هزار نفر در قالب هفت ایل و عشیره با 395 هزار واحد دامی دوره ییلاقی خود را عمدتا در منطقه دالاهو سپری می کنند.
حیدری افزود: جمعیت عشایر شهرستان دالاهو از لحاظ کمی در استان کرمانشاه در رده اول قرار دارد.
رئیس سازمان امور عشایری کشور نیز در این بازدید گفت: برای خدمت و استیفای حقوق جامعه زحمتکش عشایری تمام توان خود را بکار گرفته و در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات آنان از هیچ کوششی دریِغ نخواهیم کرد.
کرمعلی قندالی، تاسیس اداره امور عشایری را برای خدمت به این قشر تولیدگر در شهرستان دالاهو به عنوان یک نیاز را مورد تاکید قرار داد و قول های مساعدی به خصوص در زمینه آبرسانی به عده ای از عشایر فعال در منطقه دالاهو را دادند.
در ادامه معاون سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این بازدید با ستودن نقش عشایر در تولید و خدمت به اقتصاد کشور ابراز امیدواری کرد در خصوص ایجاد ساختار اداری در شهرستان دالاهو بررسی و پیگیری های لازم را به عمل خواهد آورد.
این هیات در ادامه بازدیدهای خود راهی سکونتگاه های عشایر در ارتفاعات دالاهو شدند و از نزدیک مسایل جامعه عشایری را مورد بررسی و کنکاش قرار دادند.
شهرستان دالاهو با 36 هزار تن جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.