سهراب دل انگیزان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت از کالای ایرانی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با دنیا نیست بلکه معنایش وصل شدن به زنجیره ارزش جهانی و ارتباط برقرار کردن با این زنجیره است.
به گفته وی، نکته مهم در تولید کالای داخلی فروش آن است و این مردم کشورمان هستند که باید اولین خریدار این کالا باشند به عبارتی کارگران، کارمندان و شاغلان ما باید کالایی را خریداری کنند که خود تولید می کنند تا از اشتغال داخلی حمایت کنند.
دل انگیزان ادامه داد: تولید داخلی باید توسط مردم و دولت تا چهار سال حمایت شود و فرصتی داشته باشد که اشکالاتش را برطرف کند تا بتواند وارد بازار جهانی شود، اگر توانست با بالا بردن کیفیتش خودش را وارد زنجیره جهانی کند به طور قطع حمایت باید ادامه داشته باشد اما اگر لیاقتش را ثابت نکرد باید حمایت از آن برداشته شود.
وی تاکید کرد: حمایت از کالای داخلی باید همراه با حمایت از مردم داخل نیز باشد و مردم نباید قربانی حمایت از جنس بی کیفیت داخلی شوند نمونه اش هم مجبور کردن مردم به استفاده از خودرو بی کیفیت داخلی و قرار دادن تعرفه های سنگین برای خودروهای با کیفیت خارجی است که می توان گفت ظلم به ایرانی است.
این استاد اقتصاد بیان داشت: حمایت فقط به معنی خرید کالای داخلی نیست بلکه به منظور حمایت عادلانه دولت از همه صنایع و ارتباطات مناسب بین المللی برای گرفتن فن آوری توسط دولت است.
به گفته او، اگر کالای ضعیفی داریم معنایش این است که هیچ گونه حمایت تکنولوژیک از طرف دولت نمی شود و یک تولید کننده اگر قرار باشد همه کارهایش را خودش انجام دهد هزینه بسیاری باید بپردازد.
دل انگیزان در پایان تاکید کرد که در حمایت از تولید داخلی دولت باید مسائل سیاسی را از اقتصادی جدا کند تا در صورت قطع ارتباط سیاسی بخش اقتصادی ما متضرر نشود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1397 را سال 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری کردند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.