به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا مصری عصر یکشنبه در نشست مدیریت بحران استانداری کرمانشاه که به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از مسئولان خواست در تصویب ارقام اختصاص یافته برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تجدید نظر کنند و افزود: روستاییان در کنار محل سکونت خود نیاز به ساخت مکان نگهداری احشام دارند.
وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد داد کمک های مردمی به زلزله زدگان به سمت کمک به افراد زلزله زده هدایت شود و از دولت خواست از محل بودجه های در اختیار خود اقدام به بازسازی زیرساخت ها کند.
وی همچنین پیشنهاد داد صنایع مختلف کشور به استان کرمانشاه دعوت شوند و به عنوان معین در بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده و خسارت دیده کمک کنند.
مصری همچنین خواستار اختصاص سهمیه آب مورد نیاز کشاورزی استان کرمانشاه شد و از وزیر نیرو خواست در این ارتباط مساعدت لازم را داشته باشند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود پیام رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حادثه زلزله کرمانشاه را نقطه قوت و امیدی برای مردم استان دانست و از ملت ایران نیز برای اظهار همدردی و کمک به مردم زلزله زده قدردانی کرد.
وی از مدیران استان نیز خواست برای مواقع بحرانی آمادگی لازم را داشته باشند.

**مبلغ کمک بلاعوض به زلزله زدگان افزایش یابد
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض برای خسارت اموال زلزله زدگان را کم دانست و گفت: خودروهای زیادی زیر آوارها مانده و باید مبالغ کمکی به مردم افزایش یابد.
شهاب نادری با تاکید بر تسریع در واگذاری انشعابات در حوزه آب و برق مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، افزود: مردم این استان قدرشناس هستند و از تلاش ها مسئولان قدردانی می کنند.
او از تلاش های شبانه روزی استاندار کرمانشاه نیز در یک هفته اخیر بعد از وقوع زلزله قدردانی کرد و گفت: مردم نیاز به مساعدت و همکاری بیشتری دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز یکشنبه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد استان شد.
لاریجانی از مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بازدید و با مردم مناطق زلزله زده دیدار و گفتگو کرد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 437 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.