به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: نیاز اصلی مردم زلزله زده استان ساخت مسکن است و مردم نگرانی دارند که وضعیت مسکن آنها چگونه خواهد بود و از این رو باید در افزایش سطح مبالغی که برای اسکان موقت در نظر گرفته شده تجدید نظر کرد.
وی اظهار کرد: مبلغ 50 میلیون ریال برای اسکان موقت زلزله زدگان در شهرهای آسیب دیده در نظر گرفته شده است که به نظر ما رقم کمی است و پیشنهاد می کنیم آن را به 100 میلیون ریال افزایش دهند.
وی در مورد اسکان دائم زلزله زدگان استان کرمانشاه نیز گفت: برای اسکان دائم نیاز به همکاری و مساعدت بیشتر بانک ها داریم و برای این امر روسای بانک های کشور را به استان دعوت کرده ایم که مسائل را با آنها در میان بگذاریم.
وی از وزیر اقتصاد و دارایی خواست از بانک ها بخواهد سیستم بروکراسی بانک ها را برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تسهیل کند.
وی گفت: هرچه روند پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان سهل تر شود و در اخذ تضامین به آنها سخت گرفته نشود شاهد تسریع در عملیات بازسازی و نوسازی می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه خسارت زیادی به ساختمان های دولتی بر اثر زلزله وارد شده گفت: انتظار داریم در قانون بودجه سال 97 ردیف مستقل جداگانه ای برای جبران خسارت این موضوع لحاظ شود.
بازوند افزود: سه هزار میلیارد ریال در سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه برای جبران عقب ماندگی در بخش زیرساخت ها به استان مصوب شده بود که تاکنون موفق به دریافت آن نشده ایم و اکنون که حادثه زلزله نیز پیش آمده است اختصاص این مبلغ بیشتر توجیه دارد.
وی به خسارات وارده به بخش کشاورزی شامل احشام و مزارع پرورش ماهی نیز اشاره کرد و گفت: این بخش مهم و تاثیرگذار در استان نیز نیاز به جبران خسارت دارد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه اول استان در نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: اکنون که تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز براثر زلزله دچار خسارت شده به تعداد بیکاران اضافه می شود از این رو تقاضای معافیت مالیاتی 2 ساله برای این واحدها داریم.
بازوند همچنین پیشنهاد معافیت تامین اجتماعی برای واحدهای تولیدی و صنعتی دچار خسارت ر ا نیز ارائه کرد و افزود: این واحدها نیاز به بازسازی و بهسازی دارد و از این رو به کمک و مساعدت دولت نیاز جدی دارند.
وی مرزها را فرصتی برای توسعه استان کرمانشاه دانست و گفت: انتظار پیگیری بازگشایی مرز خسروی و سومار را داریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد استان شد.
لاریجانی از مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بازدید و با مردم مناطق زلزله زده دیدار و گفتگو کرد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 437 کشته و 10 و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.