مجید همتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور کارشناسان دامپزشکی از ساعات ابتدایی وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده، افزود: اکیپ های سیار درمانی شامل کارشناسان اداره کل دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، بخش خصوصی، دانشکده دامپزشکی و همچنین بسیج دامپزشکی در این مناطق مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند.
وی گفت: تاکنون در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیش از 50 هزار راس دام سبک و بیش از یک هزار راس دام سنگین معاینه شده اند و دام های مصدوم، مورد درمان و مداوا قرار گرفتند.
به گفته رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، 37 راس دام سبک و 7 راس دام سنگین نیز که به علت شکستگی های حاد قابلیت درمان نداشتند به کشتارگاه اعزام شدند.
همتی با بیان اینکه روند اقدامات درمانی دراین مناطق همچنان ادامه دارد، گفت: بعد از ساماندهی اوضاع، چند کلینیک سیار دامپزشکی با هدف درمان دام هایی موجود در مناطق زلزله ایجاد خواهد شد.
وی ، از اهالی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خواست که موارد مرتبط با مصدومیت و نیاز به درمان دام ها را از طریق سامانه های تلفنی 1512 و پیامکی 100010001512 به اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گزارش کنند.
براساس اعلام مسئولان مربوطه، حدود 200 هزار راس دام در زلزله 21 ابان غرب استان کرمانشاه تلف شده است.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که تاکنون 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033**1625
خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار : محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.