محمدفرید لطیفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین به عنوان استان معین منطقه زلزله زده گیلانغرب با استقرار در منطقه، کار بازسازی واحدهای روستایی تخریب شده را از امروز در روستای شنقال خالدی دهستان دیره از روستاهای صد درصد تخریب شده این شهرستان، آغاز کرد.
وی با بیان اینکه گروه هایی از مدیریت بحران کشور ظرف روز گذشته و امروز در مناطق زلزله زده استان حضور یافته اند، ابراز امیداوری کرد با ارائه کمک های مطلوب، مشکلات زلزله زدگان در بخش های مختلف به ویژه در بخش مسکن رفع شود.
وی بیان کرد: عوامل تعیین شده در مناطق مورد نظر حضور دارند تا مشکلات را از نزدیک بررسی و نسبت به رفع آن تصمیم گیری کنند.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور، از مردم زلزله زده گیلانغرب به خاطر تحمل مشکلات و صبر و بردباری قدردانی کرد و گفت: اگر این روند به همین صورت ادامه یابد تا چند روز آینده مشکلات به حداقل خواهد رسید.
لطیفی اضافه کرد که کمبود چادر و کدورت بالای آب در مناطق روستایی و شهر مشهود است که برای رفع این مشکل تصمیماتی اتخاذ شده و امروز پنج دستگاه تانکر آبرسانی به شهرستان اضافه خواهد شد و تا کار آبرسانی سیار به زلزله زدگان سرعت یابد.
وی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند آب لوله های شهر گیلانغرب همچنان به دلیل کدورت بالا غیرقابل آشامیدن است.
وی اظهار کرد: تلاش می شود بخش زیادی از مشکلات زلزله زدگان تا قبل از آغاز بارندگی رفع شود و از مردم انتظار می رود با عوامل اجرایی بنیاد مسکن همکاری و مشارکت فعالانه تری داشته باشند تا کارها با سرعت بیشتری استمرار و در کمترین زمان ممکن شرایط عادی برقرار شود.
به گفته لطیفی، سه هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار واحد مسکونی شهری گیلانغرب در جریان زلزله اخیر تخریب و غیرقابل سکونت شده است.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7079/7398/3012/ خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.