در متن این پیام که روز شنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: رخداد زلزله، فوت جمع زیادی از مردم شریف غرب کشور، مجروحیت شمار کثیری از آنان و ویرانی خانه ها و شهرها و روستاها، درد بزرگ و اندوه عمیقی بر همگان تحمیل کرد.
التیام این زخم گسترده بخصوص برای خانواده های مصیبت زده که عزیزان شان را از دست داده و یا سرپناهشان را باخته اند، زمان و تحمل بسیاری می طلبد اما خداوند را شاکریم که جوشش مهر و عاطفه از قلب های سرشار از عشق مردم ایران، التیامی بر این جراحت های گسترده و مرهمی بر این زحم های دردآور گردید.
در ادامه این پیام آمده است: مردم مرزدار این منطقه که داغ جنگ، از دست دادن عزیزان و تخریب و آوارگی را با تمام وجود چشیده بودند و پس از سال ها تلاش برای بازسازی و سرو سامان دادن به زندگی و کشاورزی و کسب و کار در حال تجربه زندگی آرامی بودند، به این مصیبت دچار شدند، این بار در مقابل موج محبت مردم سراسر ایران، دیگر حس تلخ تنهایی را ندارند و امیدوارند به اینکه این دلگرمی بزرگ مستمر بوده و آنان را در مدت زمان کمتری به زندگی عادی باز گرداند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه پیام خود آورده است: هر چند باور دارم انفاق و همدلی و زحمات هیچ عزیزی در پیشگاه خداوند گم نمی شود، اینجانب به عنوان خادم مردم که سال های طولانی هم نفس مردم شریف منطقه بوده ام، از سوی داغدیدگان و رنج کشیدگان غرب کشور، از این همه همدلی و تلاش انسان دوستانه مردمی و انجام وظایف گسترده دولتی و نهادهای کشوری تقدیر می کنم و از همگان می خواهم پس از فروکش کردن روزهای التهاب و احساسات، مردم را از یاد نبرده و در بازسازی هرچه سریعتر خانه و کاشانه و شهرشان یاری نمایند تا با امید به خداوند بزرگ، مردم صبور این منطقه، به آرامش و اطمینان برسند.
زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه روی داد که 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم برجای گذاشت.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3033/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.