به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته (26 آبان) شهر کرمانشاه به دغدغه و احساس مسئولیت سنگین مقام معظم رهبری از حادثه تلخ زلزله سرپل ذهاب اشاره و گفت: ایشان از همان ساعات اولیه به همه مسئولان لشکری و کشوری دستور اکید دادند به یاری زلزله زدگان بشتابند و برای نجات و امداد مصدومان زیر آوار ماندگان تعجیل کنند.
آیت الله علما به دیدار مقام معظم رهبری با سران سه قوا در خصوص چگونگی کمک به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار از مسئولان ارشد کشور خواستند در عرصه عمل و کمک بدون فوت وقت تا روز آخر و به آرامش رسیدن آسیب دیدگان باید پا کار باشند.
وی به دیدار خود از مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: برخی از خانواده ها 11 نفر و برخی 6 نفر از اعضای خانواده خود را در این حادثه غمناک از دست داده اند لذا نباید آنها رها را کنیم و باید هرچه سریع تر به فکر ساخت سرپناهی برای آنها باشیم.
وی گفت: مسئولان کشوری و استانی باید با هم به فکر یک راهکار برای مدیریت قوی، دقیق و حساب شده در راستای هدایت کمک های مردمی و ارائه خدمات دولتی به زلزله زدگان باشند و برای داشتن یک برنامه واحد منسجم تشکیل جلسه دهند.
آیت الله علما به روزهای سرد پائیز و زمستان اشاره کرد و گفت: نباید زمان از دست بدهیم زمستان نزدیک است مسامحه در تاخیر کارها اصلا جایز نیست.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه به هفته بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: هفته بسیج بهانه ای برای زنده نگاه داشتن روحیه بسیجی در بین مردم است چرا که این روحیه بسیجی مردم ایران است که باعث شده آمریکا از نظام جمهوری اسلامی بترسد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
دراین حادثه 436 نفر جان خود را از دست دادند و 10 هزار 203 نیز مصدوم شدند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.