به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه های این هفته نماز جمعه کنگاور با گرامیداشت هفته وقف گفت: واقفان خیراندیش در وقف های خود به محرومان، جوانان، و ایمان و ولایتمداری مردم توجه جدی کنند.
امام جمعه کنگاور اظهار کرد: وقف به عنوان عمل خیر پل ارتباطی اهل بیت(ع) و چشمه همیشه جوشان است و برکات آن باقیات و صالحات به ‌شمار می‌رود که در خدمت نیازمندان و بیچارگان جامعه است.
وی همچنین گفت: روز گذشته 20 ماه صفر سالروز اربعین سالار شهیدان حسین (ع) بود که این روز را محضر امام زمان (عج) و همه عاشقان و دلباختگان آن حضرت تسلیت عرض می کنم و از همه افراد چه مسئولان و چه مردم که برای برگزاری باشکوه این ایام تلاش کردند، قدردانی می کنم.
وی تصریح کرد: حرکت افراد و گروه ها به صورت پیاده از شهرها و مناطق مختلف بخصوص از نجف به سمت کربلا در کنار اهمیت زیارت سید الشهدا (ع) بسیار مهم است.
وی استقبال و پذیرایی مردم و مسئولان شهرستان کنگاور به ‌عنوان دروازه عتبات عالیات از زائران حسینی را ستودنی دانست و افزود: در چند سال گذشته مردم و مسئولان این شهرستان با تمام توان پای ‌کار بوده‌اند و زائران اربعین حسینی نیز در تردد از کنگاور در رفت و برگشت راضی بوده‌اند.
وی همچنین به 22 آبان به عنوان روز جهانی دیابت و حمایت از بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: باید به این بیماران بیشتر توجه شود ولی آنچه که ما می بینیم متاسفانه فراهم کردن مسیر برای سوق دادن مردم به سمت دیابت است.
وی بهترین توصیه را در بخش جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون دیابت را رعایت اصول تغذیه ای، ورزش و انجام دید و بازدیدهای فامیلی که از نظر روحی و عاطفی بسیار مهم است، عنوان کرد.
حجت الاسلام لروند اظهار کرد: 24 آبان به نام روز کتاب و کتابخوانی اعلام شده و کتاب بهترین دوست و یار انسان است.
وی سرانه مطالعه را در کشور بسیار پایین دانست و افزود: از مردم می خواهیم با کتاب فاصله نگیرند که کتاب می تواند اخلاق، ایمان و سواد مردم را افزایش دهد.
وی با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی اضافه کرد: این شخصیت و عالم بزرگ اسلام و مفسر بزرگ قرآن کریم با تفسیر ارزشمند المیزان و تربیت شاگردان و آثار خود، خدمات بسیاری به جهان اسلام کرده است.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.